28 mars 2011

Ja men köket da??



Vackert väder, många timmar i trädgården, en busig son som precis lärt sig stå upp, middagar, besök och ett noga passande utav liten son som trillar lätt när han stått upp ett tag har liksom stulit all tid på senaste.

Men här kommer lite slutbilder från delrenoveringen av köket!

Vi satte ju upp bröstpanelen, målade den i 0502Y samt satte på nya större golvsocklar.



Ovanför panelen ville vi ha tapet! Eftersom jag lider utav sjukdomen Beslutsångest så tog det lite tid att bestämma sig, vi hade nog tapetböckerna hemma i en vecka... Men till slut så blev det tapeten som jag älskat i flera år;



Tapeten Rut från Sandbergs tapeter.



Vi fick vänta ytterligare en vecka innan vi fick hem tapeterna men det var det värt! Sambon öste lovord över hur lätt och behaglig den var att tapetsera med och jag njöt av det rutiga.

Lillpysen och jag skruvade upp småhyllor som sattes upp på två utav väggarna.





Äntligen, äntligen kunde jag sätta upp gardinerna som inköpts redan 2 veckor tidigare och bara legat och väntat på sin stund!



Oj nu vaknade min lilla gangster igen efter sin tupplur, jag får visa mer kök en annan gång! Nu ska han bara öva på att stå och tills han lärt sig ta sig ner igen så måste man vakna honom annars ramlar han raklång bakåt och slår i huvudet... Han fyller förresten 7 månader idag, hurra!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Åh så fint det blev, verkligen skiiitsnyggt! :)
Älskar tapeten, den är jättefin!
Kan tänka mig att ni trivs lite lite bättre i köket nu än när ni flyttade in. ;)
Ha det gott!

Alexandra sa...

Så himla snyggt! Bra tapetval. Vill också ha denna tapet i vårt kök och nu när det finns bra bilder från ett annat hem kanske övertalningen går smidigare. ;-)