14 mars 2011

Från djungel till lugn

När vi flyttade in i huset vid nyår så fanns det en relativt nytapetserad fondvägg i vardagsrummet, resterande väggar är vita. Nu är ju smaken som baken och den här baken var inte riktigt gjord för vår kopp te. (eller hur var det nu?) Rummet kändes hårt, vasst och som en djungel tyckte jag.



I mitt sinne så är känslan som ett rum ger, det avgörande. Inte bara att det finns vackra saker att vila ögonen på, bra möblerat eller gröna växter, utan också att det finns en balans mellan allting i rummet. Här tog djungeltapeten över totalt.

Så vi köpte tapet och tapetserade bara om fondväggen. De andra väggarna är fortsatt vitvita och det får dröja innan vi ger oss på golv, lister, tak och dylikt som vi egentligen också vill byta med tiden. Men bara detta gjorde stor skillnad! Eller hur?





Ja, eller vi och vi... det var ju sambon målaren som tapetserade. Det blir snyggast så.





Det känns helt annorlunda i rummet!
Som ett nytt, djupt andetag utav lugn och stillhet.
Äntligen.

Jag behöver lugn i mitt hem.
Det är så mycket som pågår inne i min skalle jämt, det är nog därför jag behöver ett visuellt lugn runt mig ;)

Det har hänt en hel del här hemma på senaste! Men resten visar jag senare, nu har sonen somnat och jag ska ha TV-mys med sambon.

3 kommentarer:

becca sa...

Oj vilken skillnad lite tapet kan göra, det blev super bra!
Nu kommer du nog att trivas bättre och kan vänta med det andra som skulle göras där inne ett tag, det finns ju tusen saker att lägga tid och pengar på när man har hus.
Vilken mysig helg det låter som ni haft, hoppas att veckan blir lika bra, kram Rebecca.

Lisa sa...

Hehe, djungeltapet var verkligen ett passande namn!
Jag tycker den var rätt cool ändå, men håller med dig. Jag hade inte heller velat ha den i mitt vardagsrum. Den är alldeles för orolig.
Blev mycket snyggare med tapeten ni valt, den var jättefin.
Kram //Lisa

Vendela sa...

Hejsan,
Det skulle vara väldigt roligt om du vill visa upp din köksrenovering på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Maila mig så berättar jag mer!
/Vendela