25 mars 2011

Soppskålen

I förra veckan så var jag på Öland en sväng och besökte bland annat en söt butik i Färjestaden som heter Lotta och Mary Keramik. De säljer lite kläder, underbara smycken men framförallt sin egna keramik som de skapar i andra änden utav lokalen.

Jag köpte bland annat fyra jättesöta soppskålar. Ja de är faktiskt tänkta som soppskålar.





Men man kan förstås ha dem till annat också.
Som att lägga sitt tran-godis uti :)



Man kan titta på Lotta och Marys fina keramik på deras hemsida. De har så mycket fint att jag fick hålla i mig! Jag kan verkligen rekommendera ett besök i deras butik.

1 kommentar:

Lisa sa...

Vilka mysiga soppskålar! Och de funkade ju alldeles utmärkt till godis också ju. :)
Visst har de jättefina saker där?!
Jag var där i somras och köpte jättefina temuggar till min syster.
Jag tycker det känns lite extra kul att ha sån keramik som inte produceras i massupplagor heller.

Ha de!
Kram //Lisa