3 mars 2011

Ska man snubbla kan man lika gärna göra det över vackra saker...



Hemma hos oss har den allmänna inredningsstilen ändrats en del sedan vår lille J kom till världen. Jag har anammat detta helt. Det stör mig inte ett dugg att det ligger ett jämnt lager utav leksaker utspritt på hela golvet både uppe och nere.

De gör ju bebis glad och nöjd och när bebis är nöjd, då får jag lite gjort!

Men jag har en stor favorit i träleksaker. Dels eftersom plast och gifter skrämmer mig lite (hur ska man veta hur väl testade leksakerna är?) men också för att de håller längre, de är skönare att ta i och de är mycket snyggare. J har en blandning utav tygprassel-leksaker, gosedjur, bitringar i plast, skallror och diverse leksaker men hans egna favoriter är faktiskt just träleksakerna.

Jag vet inte om det är p g a att de är skönast att bita i eller om det är för att de låter mest när man gång på gång slår dem i golvet ;)



Igår köpte jag en ny leksak åt honom, detta roliga äppelskruttet på fotot ovan. I mitten finns en kula som rör sig och låter lite om man skakar skruttet.

För några veckor sedan fyndade jag också denna helt ljuvliga träbil på second hand. Den har nog inte varit använd för skicket är jättefint. 20 riksdaler tror jag att jag betalade för den. Än så länge är den faktiskt mest prydnad men jag tycker nog att han ska få leka med den när han är lite större..



5 kommentarer:

Livet på landet sa...

Håller med dig!
Träleksaker är MYCKET snyggare..önskar att jag varit stenhård när det gäller den biten när mina var små;)

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej!
Så fint det var här!

Vilka fina träleksaker så fint

Ha en fin helg

Kram Tina

Fröken Fräken sa...

Ja, träleksakernas charm kan inte plastgrejerna tävla med!
Vad roligt att du till slut skrev en kommentar hos mig, och kul att jag får sådana varma rekommendationer. Jag bugar och bockar!

Rosor och ruiner sa...

Tack för tipset angående färgval till mitt kök! Fick samma tips av en till, så det lutar åt den färgen. Skall "bara" förankra det hos min andra hälft...
Angående skylten du visar i högra fältet - så rätt så rätt! Har själv tänkt köpa en sån skylt! Katter gör så mycket för hemtrevnaden!

becca sa...

Hejsan!
Så fina saker du hittat. Visst är det så att det blir leksaker överallt, men det som är positivt ju att det går ganska fort att plocka bort, men det är ingen ide att göra det förrän på kvällen när dom små sover.

Ha en mysig helg, kram Rebecca.