21 mars 2011

Delrenovering av Köket del 2

När vi ändå hade vitmålat alla gröna detaljer så tog vi oss an väggar och tak. Sambon spacklade igen ett otal stora hål i taket och målade det två gånger, såpass "inte vitt" var det vita taket... Vi satte foder runt fönstrena som likt alla fönster i detta hus, inte hade några foder alls. Vi bytte den smala, platta gamla golvlisten (som vi hade målat vit......) emot nya, högre golvsocklar i allmogestil.

Gamla tapeten;



Nyspacklat på samma vägg;



Jag kvistlackar golvsocklarna innan vitmålningen för att det inte ska blöda igenom.



Innan golvsocklarna kom på plats så satte vi upp en bröstpanel! Jag har alltid drömt om ett vitt kök med bröstpanel :) Det blev fuskvarianten med skivor som har utfräst mönster så att de ser ut som pärlspont men oh, så smidigt. Det blev snyggt med, vänta bara på efterfotona och se. Här sågar sambon noga ut hål för eluttag och telefonjack.



Bröstpanel fastlimmad på väggen.



Det vita börjar flöda! Här endast med grundfärg men sedan målades panelen med min favorit 0502Y.





Om man tittar noga till höger så ser man att foder nu har kommit upp runt fönstret, man ser också på detta fotot att en överliggande list har satts upp ovanför bröstpanelen, även denna i allmoge.

Det är så roligt att renovera!

Men nu blir det inte fler foton idag, sambon och sonen sover redan sött och jag ska krypa ner och mysa hos dem. Är så oerhört tacksam för att jag har dem.

3 kommentarer:

becca sa...

Hejsan!
Köket kommer att bli super snyggt. Precis sån panel har vi vår hall, jätte smart.
Mitt fruktfat kommer nog att bli ett kakfat men att ha kakor framme på bänken är ju inte så smart, dom skulle nog inte ligga där så länge =).
Ha en bra dag, kram Rebecca.

Anonym sa...

Ser ut att bli riktigt fint... jag ser fram emot att se slutresultatet!

Lisa sa...

Åååååh så fiiiiint!
Ååååhh sååå spännande!!
Jag vill se meeeeer!!! ;)

Ha det gott! Kram //Lisa