7 mars 2011

Mitt i blickfånget




Min absoluta favoritmöbel har äntligen fått den plats i vårt hem som den förtjänar. Mitt i blickfånget!

Den kära gamle trotjänar-tjock-TVn köpt på Ica för 10 år sedan har slutligen fått en ersättare. En sån där mager tunnis som hänger på väggen, precis ovanför skänken. Vi ville ha det så, tittar man inte på TV så kan man se på den vackra skänken istället.



Inuti skänken har vi gömt undan DVD, grenuttag och via kabellisten alla fula sladdar. Perfekt för både ögats fröjd och bebisen.





Sedan slukar skänken också många andra prylar i de övriga två skåpen, bland annat sällskapsspel. Det är så roligt att spela spel! Vi skulle behöva lite fler bara. Men på fredag kommer några kära vänner till oss hit och tar med sig ett nytt spel som vi ska inviga. Nu minns jag inte vad det hette, men det verkade roligt! En annan favorit är helt klart "med andra ord".





Jag älskar de mjuka, vackra formerna på denna möbel. Det är svårt att minnas hur mörk och annorlunda den var innan vi målade den vit. Den som är nyfiken kan bara klicka här.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Lite vit färg gör så stor skillnad! Förstår att du gillar skänken, den är jättefin. Himla smidigt att ni kan gömma undan massa saker i den också.
Visst är det kul att spela sällskapsspel! Ett roligt sätt att umgås tycker jag, istället för att tittat på tv/film eller så.
Om ni inte spelat "Touché" så är det ett spel jag kan rekommendera. Lätt att lära sig, lite taktikspel men samtidigt gäller det att ha lite tur.
Vi har "Med andra ord" också, det är också skoj!
Må så gott!
Kram //Lisa

becca sa...

Vilken underbar tv-möbel ni har, det blir så fint när gamla möbler får ny färg. Praktiskt också att det får plats massa saker i den också.
Ja i bland känns det som att tiden inte räcker till, men så en dag får man lite extra energi och så blir massa saker gjorda, så dina frön kommer nog snart i jord ska du se.
Ha en bra dag, kram Rebecca.