3 mars 2011

I väntan på Våren



De senaste två vårarna så har jag medverkat i Vårteckensutmaningen.

Den hålls utav Viveka med bloggen Humlebacken och hundratals bloggare brukar vara med och leta vårtecken i alla hörn utav landet, även i vissa andra länder. Varje måndag hela våren så lägger samtliga medverkande upp sina vårtecken för veckan som gått. Det kan vara en vårblomma, men likaväl vårjackor, tvätt som hänger ute eller årets första nyckelpiga. Det som betyder vår för just mig.





Fotona läggs upp i ens egna blogg och efter varje måndag så kan man via en lista hos Humlebacken klicka sig runt hos alla deltagare och se på vårtecken. På så vis har jag också hittat många nya favoritbloggar som jag följer än. Jätteroligt!





I år är jag dock tyvärr inte med i Vårteckensutmaningen själv.

Det är superroligt, man får upp ögonen för vårens vackra och man tar sig tid att njuta utav våren på ett märkbart större sätt. Men jag känner bara inte att jag hinner med det i år. Fast jag är bra sugen....

..men nej, trots föräldraledighet, alla promenader med barnvagnen och numera en egen trädgård så känner jag inte att tiden finns, eller kanske inspirationen, att hitta vårtecken som jag inte har hittat innan. För det är ju roligast, att fota något man ej fotat förr.





Så jag njuter av mina gamla vårtecken istället.
Hoppas att jag får se dem på riktigt snart, för åh våren, nu längtar vi efter dig!

Om du vill hänga på mig och kika runt bland alla härliga vårteckensbloggare så gå in på Humlebacken och deltagarelistan. Det finns massa härliga bloggare där!

Inga kommentarer: