10 april 2011

Gräs mot tårna



Jo men jo då, ingen behöver oroa sig, vi behöver inte sitta sysslolösa!

Här på bloggen står det stilla, men inte med oss. Det har de senaste veckorna varit en salig blandning utav loppisar, långweekend-semester i Göteborg, ommålning i gästrummet, middagar med goda vänner, öppen förskola, ute-inskolning utav katter, frösådder, trädgårdsplanerande och mer roligt med goda vänner.

Tiden med lille J är så ovärderlig och så ljuvlig, bloggen känns oviktig då. Han växer så fort, alldeles för fort och stunderna kommer aldrig åter igen. Fånga dem, de är livets största guld. Att bara vara med honom, dela hans leenden, vara med när han upptäcker världen, lär sig nya saker, upplever, fascineras, skrattar och öser ut sin kärlek till oss, det är en gåva. Gåvor ska man vara rädd om. Bloggen känns ibland väldigt meningslös att lägga tid på.

Men idag bjuder jag på lite foton från helgen som varit helt underbar.







Projekten är många här hemma, men vi tar några i taget. Det ska bli odlingsland i pallkragar. Vi har äntligen klippt färdigt stora granhäcken för i vår, jag har skördat gräslök i vårt egna växthus och ätit till den grillade maten som vi i eftermiddags avnjöt i vårt uterum. Mina fötter har gått barfota i gräset idag och lillbusen har inspekterat gräsmattan för första gången i sitt liv. Sambon har dragit igång projekt gästrummet och det ser otroligt spännande ut.





Jag har sått fröer, planterat om dem som kommit upp och satt nya fröer. Jag har planterat penséer och påskliljor och planerat för mycket mera.







Idag har jag haft både sommar -och vårkänslor! Helt underbart väder och så mycket lycka i mitt hjärta :)

2 kommentarer:

Tina (http://blogg.skanskabyggvaror.se) sa...

Hittade precis din blogg. Så trevlig. Älskar att du skriver "här är en blogg om ett sånt där hem som INTE är perfekt, men fullt med glädje". Det är väl precis så det ska vara :)

Lisa sa...

Klart bloggen får pausa när man har viktigare saker för sig, så är det ju bara. Men det är alltid kul och uppskattat när du kommer tillbaka. ;)
Låter som ni haft det mysigt! Grillpremiär också, mmm, gott! Det har vi inte haft än.
Kram //Lisa