28 april 2011

Loppisfynd

För ett tag sedan hittade jag denna ursöta kanna på loppis.
Det är väl kanske inte jordens märkvärdigaste sak men jag tycker om den.





När jag stod vid bordet där kannan fanns, funderade, tittade noga på den och försökte se tveksam ut för att sedan inleda lite prutande så hände något konstigt. En dam som stod och tittade på saker bredvid mig, böjde sig riktigt nära mig och liksom viskade vresigt i mitt öra;
"En sån där kan du köpa på Ikea!"
Sedan vände hon surt på klacken och gick sin väg.

Först såg jag ut som ett frågetecken, sen började jag skratta för mig själv.
Vadå Ikea?
Å om det nu hade varit en Ikeapryl, vad gör det henne om jag köper en Ikeakanna på loppis? Den var ju inte dyr på något sätt. Dessutom var det ingen Ikeakanna. Jag har då aldrig sett en sådan på Ikea. Och varför var hon så ilsk?



Mycket märklig kvinna. Hon verkade ganska olycklig och negativ. Jag log vidare, prutade och gick nöjd hem med min fina vita kanna. Jag har ingen aning om vem som gjort den och jag bryr mig inte ett dugg :)

2 kommentarer:

Gult Är Fult sa...

Ha,ha,ha sicken knäppis!
Hon kanske bara försökte få dig att tveka och sätta ned den fina kannan så hon kunde slänga sig över kannan och köpa den själv.
Allt är tillåtet på loppis! Kram

Lisa sa...

Konstig tanta! :/
Jag tycker kannan är jättefin! Det finns liknande på Ikea men de är inte alls lika fina och charmiga!
Fint du gjort med planteringen i den också.
Ha en härlig valborgshelg!
Kram