19 april 2011

Solsemestern Föräldraledig


Vilka ljuvliga Aprildagar det bjuds på nu!

Igår stod jag ute och slutmålade golvlisterna till vårt Projektrum. Eftersom vi målar dem med oljefärg så att de ska tåla lite mer slitage så är det skönt att vara utomhus och måla. Under tiden låg lillpyret och sov gott i sin vagn en bit ifrån mig. Jag hann även äta lunch ute och sola en stund innan han vaknade!



Idag ska jag med min kära kusin åka till Öland och besöka plantskolor och handelsträdgårdar. Hon ska titta efter jordgubbar i hängamplar till sin balkong och jag ska köpa jord. Svarade jag när sambon frågade i allafall. Men det lär nog bli fler saker... behöver fröer till fler grönsaker, några fina perenner till rabatten framför köksfönstret som är så tom, pilla på några rosbuskar (nejnej inte köpa än, försök motstå) och drömma stort om alla mina trädgårdsprojekt!



Men jag ska ta det lugnt. Inte allt på en gång. Bita mig i läppen och träna på det där med tålamod. Vi köpte brädor igår som jag ska bygga 2 pallkragar till utav. De ska skruvas ihop, oljas och målas, så sysslolös är jag ju inte.

Förutom heltidsjobbet att ta hand om liten bebis då. För ingen ska i denna blogg luras att tro att det är som semester att vara hemma föräldraledig! Idag ville lillhärskaren stiga upp kl 06:00. Somna om, kanske? Nej, riva mamma i ansiktet, klättra på henne, banka nappen i väggen och försöka peta ut ögonen på mamma verkar roligare.

Så vi steg upp. Sedan var livet så där icke bra i flera timmar, trots mat, lek, krypa, gosa, försök till att sova, krypa och leka mer så var det bara gnälljud från gossebarnet i 3 timmar i sträck innan han nu somnade förmiddag. Välsignade tupplurer! Ibland vore det skönt med en mute-knapp på sin hörsel.

2 kommentarer:

Malin sa...

Vilken härlig och inspirerande blogg du har. Fina bilder tar du med. Här kommer jag titta in igen! :)

Livet på landet sa...

Tack för din fina kommentar! Den gjorde att jag hittade till din blogg som var inspirerande!
Kram Helena