21 april 2011

Vid stenmuren





Några foton tagna vid vår stenmur för en vecka sedan.
Det är så spännande att se vad som poppar upp! Vi har ju inte en aning.



Men vi har fått berättat för oss att stenmuren brukar vara överfull med blommor om sommaren! Där ska jag nog inte vara och pilla alls i år. Vänta ett år och se först. Det finns andra rabatter att greja med, och så mina odlingslådor förstås.





Om du vet vad blommorna heter så hjälp mig gärna! Förutom påskliljorna då, dem känner jag redan till ;) Sedan är det lite tulpaner på väg upp här också. Igår kom det också upp roliga blommor här som såg ut som gul vitsippa ungefär?

Härliga trädgård!

1 kommentar:

Lisa sa...

Visst är det kul att se allt som poppar upp ur jorden!? Som sagt, första året har man ju inte en aning om vad som kommer. :)
Bild-googla på gulsippa, kabbleka, vårgäck och vintergäck. De är alla gula vårblommor, kanske det är nån av dom du fått upp?
Den blå blomman är en scilla tror jag.
Den rosa-lila var söt, men det vet jag inte vad det är. Nån släkting till förgätmigej? Tycker den påminner om dom.
Man lär sig en hel del nya växtnamn och blomsorter som husägare är min erfarenhet. :) Det är kul (och man känner sig väldigt vuxen, haha!).
Ha det gott!
Kram