13 april 2011

Lite mer köksmys



Jag har tänkt på det där med att man (eller jag) behöver bo in sig och ta det lugnt, då hamnar rätt sak på rätt plats till slut. Som den väggen i vårt kök som är helt tom just nu. Jag vet inte ännu vad som ska sitta där, men den får vara tom tills rätt sak liksom hittar dit. Annars börjar köket få myskänsla nu, särskilt efter att jag köpte en blårandig trasmatta till köket. Jag är lite kär i trasmattor just nu.





Vi håller på med ett roligt temarum nu i gästrummet. Temarum är ju lite knasigt, man vill väl att hemmet ska kännas som en enhet, men hihi nej det här känns bara roligt och jättebra. Extra roligt när jag lyckas fynda inredningsdetaljer på loppis som passar perfekt dit! Än så länge är bara väggarna och taket klara, idag ska vi åka och köpa nytt golv och sedan är det ju det knepiga med att "få ihop" rummet inredningsmässigt kvar. Temarum ska ju gärna följa temat liksom...



Sedan ska man ju hinna göra allt också. Liten herr Regent här hemma tycker ju inte att det är dunderroligt att renovera och man vill ju göra skojsigheter med honom också.

Nu i helgen blir det trädgård för hela femman. Vi ska fälla ett träd (läskigt!), såga upp ved och köra bort riset. Vi ska till tippen och slänga skräp, ett helt släp fullt blir det nog och vi ska tömma den ena komposten. Jag tänkte också fortsätta på mina pallkragar som ska bli vackra odlingsbäddar vid uteplatsen. Hoppas att vi får sol!

1 kommentar:

Lisa sa...

Helt rätt tänkt. Jag har köpt en massa onödigt för att jag inte tänkt efter först. Jag skulle behövt berätta för mig själv vad jag vet idag när vi köpte huset. Man var ju så ivrig då. :) Men men, man lär så länge man lever.
Hoppas du visar lite bilder på temarummet sen för det låter jättespännande! :)
Ha det gott!
Kram //Lisa