5 maj 2009

Vita väggen

Jag har ett problem.

Jag vet inte hur jag ska inreda/pynta/mysa till den långa ytterväggen på vår balkong. Jag är så petig med hur jag vill ha det. Det är tusen gånger lättare att säga hur jag INTE vill ha det, än hur jag verkligen vill ha det. Skulle behöva åka runt handelsträdgårdar och växtaffärer för inspiration.

Balkongen är ca 1,60 x 3 m och ena långsidan är ju räcke och sidan utåt, den andra är en lång, vit yttervägg som jag vill pryda på nåt sätt. Jag vill inte ha några klättrare på den väggen eftersom vi sitter med ryggen emot den väggen oftast. En vit hylla högt, högt upp som smälter in i den vita putsväggen kanske, med mellanstora krukor med blommor som hänger ned en bit kanske? Eller lite tyger, jag älskar tyger därute... En vän tyckte vi skulle ha en tavla där, men jag vet inte. Det är liksom den väggen som syns mest utifrån. Där hänger just nu enbart en söt väggampel, men det är lite för lite.

Tyvärr är väggen hopplös, det sitter någon tunn träskiva ytterst och bakom den är det gammal, stenhård betongvägg som vår borrmaskin inte rår på. Det gör att det är mycket svårt att skruva upp en tålig hylla.



Ampeln är tom just nu efter att jag kastade ut påskliljorna. Den är ursöt tycker jag, men så grund att det mesta torkar ut och dör där i sommartid. Synd. Kanske ska prova att ställa ut en kruka basilika däri? De gillar ju värme.

Tips om hur jag ska pynta väggen emottages gärna!

Det är drygt att vara förkyld när man har massor att göra. Vill åka och köpa en ny ros, titta på klematisplantor och köpa nya stora krukor samt en spalje till min blivande klättervägg. Men icke. Orkar inte ens plugga.

Tur att det är grått och regnigt ute!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Ja visst är det konstig att stallskor alltid blir skitiga ;0)

Vad svårt med vad som ska få pynta väggen, jag är ju väldigt svag för zink.

~Livet i byn