11 maj 2009

Vit vår?

Jag vet inte riktigt om det är vår ännu här, eller försommar. Det där är svårdefinierat..

Därför blir det vårtecken ifrån Småland idag med!

Mitt främsta vårtecken är dock min elaka, jäkla vårförkylning!
Jag kan inte njuta ett dugg utav solen ute idag. Den verkar ha dragit med sig en släng av allergi också för nu när de klipper gräset utanför balkongen snörper luftvägarna ihop sig, när jag var på höloftet häromdagen fick jag jättesvårt att andas och går jag en liten sväng ute är jag märkbart sämre än när jag är inne. Hmm.





Med anledning av ovan nämnda eländestillstånd har jag bara kunnat fota vårtecken här i närområdet, så jag valde ut det jag tycker är absolut vackrast med denna årstiden här, just nu. Frukträden! Äppleträd, äldre körsbärsträd och andra frukträd är mitt uppe i sin vackraste blomning just nu. Jag älskar det! Speciellt de vita blommorna som blir som ett tjock, vitt, underbart fluff!












Okej, lite vita blommor på buskarna fick vara med också.








Jag älskar dem! Älskar dem!

Ett annnat vårtecken som jag älskar, är att mina missar är ute på balkongen lite mer nu. Idag låg fröken Tilde ute och solade sig en bra stund och njöt!




Min fina tös!
Vi köpte henne från en kattförening för ca 2 år sedan, hon och 3 katter till hade levt instängda i ett litet, litet badrum utan ens ett fönster och med en dåligt skött kattlåda, från att hon var nyfödd tills hon var ett år gammal. Hon var helt apatisk, muskelfattig och rädd i början. Tvättade sig inte, lekte aldrig, hade noll självförtroende, verkade strykrädd ibland, var skygg och tyckte att 65 kvadrat var otäckt stort.



Idag är hon en mycket lycklig och kelig katt som lagt på sig både muskler, hull och självförtroende. Hon kommer alltid vara en "ömtålig själ" men vi älskar henne precis som hon är.




Robbi kom och gjorde Tilde sällskap en stund också.




Bästa huvudkudden är ett blomfat!

6 kommentarer:

becca sa...

Å stackars dig, det är aldrig kul med förkyldning, och allergi på det, det låter inte kul.

Gud vad det blommar hos dig, vad härligt vitt och fint det är, synd bara att dom så fort blommar klart, man skulle vilja att tiden står still i bland.

Vilken tur att din lilla vän fick komma och bo hos er, blir så arg när man hör om djur och människor som far illa.

Hoppas att du snart är på benen igen, kram Rebecca.

Cate sa...

Dina var inte så dumma de heller!
Snacka om stora blommor!
Avis! :)

Lisa sa...

Vilka härliga bilder!! Ser ut som bomullstussar på grenarna! :)

Er lilla Tilde ser ut att må riktigt gott där ute på balkongen.
Visst är det hemskt att människor kan behandla djur så, man fattar det bara inte. Känns lite extra gott att ta hand om en sån katt och ge dom ett riktigt bra liv med en massa kärlek.
Ena sötnosar båda era katter!

Vit som snö sa...

Så härligt att ni gav dom fina katterna ett bra liv!!!
Älskar också det vita blomfluffet, det var ljuvliga bilder det där!
Krya på dej, det låter verkligen som en trist dunderförkylning!
Kram Cilla

Eddan sa...

Oj då, vi är visst fler med samma vårtecken ;-). Hoppas du kryar på dig ordentligt du också.

Fin blogg du har. Blev ju intresserad att läsa vidare när jag såg era missar så nu ska jag kika runt lite mera härinne.

Må så gott!

Kram från Anette

becca sa...

Tack, tack för din gulliga kommentar om mitt kök, det var roligt för när jag läste din kommentar om att diska och baka i mitt kök så bakade jag cholkadrutor =).

Jag är jätte nöjd över köket, sitter ofta vid bänken på andra sidan av vitrinskåpet (syns nog inte på bilden) för vår bärbara dator brukar stå där...

I går va jag en snabb tur på rusta och då följde det med en påse med hög sommaraster, som jag ska sätta i min plugglåda bara kryddorna har växt till sig, nu vet jag inte riktigt vad som har hänt med mig =), det kanske är luften här på landet! jag har aldrig sått så mycket förut, vågar nästan inte tro att allt ska växa sig fint, men hoppas.

Ha det så bra, kram Rebecca.