13 maj 2009

Nytt och flytt

Nu har snart alla mina egensådda älsklingar fått flytta ut dygnet runt på balkongen.
Eftersom det brukar bli ledsamt och tomt i fönsterbrädorna efter att alla sådder flyttat ut, så köpte jag två nya pelargoner igår -som inte får bo ute! ;)





Jag har upptäckt ett mönster hos mig själv. Jag har bara olika sorters krukor. I hela vårt hem finns det nog bara två par krukor som är likadana som den andre. Jag lyckades leta fram dessa två vita krukor som faktiskt är likadana. De är gamla, gamla krukor som jag köpte på Indiska någon gång för 100 år sedan, men de är lite shabbychic-söta. Dock läcker de, så det måste stå fat under trots att de är ytterkrukor.

De passade fint in i sovrummet! Där har vi mest vitt, å lite grönt.







Eftersom det är i vardagsrummet de kvarvarande plantorna står, så innebär det att de växter som tidigare stod i sovrumsfönstret före pelgaronerna, alltså får flytta till vardagsrumsfönstrena när plantorna flyttat ut! Hängde du med? ;)

2 kommentarer:

becca sa...

Vilket härligt sommartecken att alla plantorna flyttat ut, det dröjer nog att tag till här hos mig.

Förstår att det blev mycket att fylla ut efter dom, pelagoner är ju så fina att ha inne i fönstret på sommaren.

kram Rebecca.

Vit som snö sa...

Jodå, jag hängde med.
På sommaren ska man ju ändå mest vara ute så det brukar bli blomfattigt här också.
Kram Cilla