18 april 2009

Småsaker

Fattig student får hempyssla efter bästa förmåga.

När plånboken ekar tomt får man vara lite påhittig om man vill göra om lite smått hemma ändå.
Jag hittade två söta badrumsmattor på Ikea förra veckan för 9 kr styck! Det blir nog ingen långvarig relation men en rolig uppfräschning för stunden.



När påskriset skulle kastas, samtidigt som jag fick slut på långa blompinnar till mina klättrande plantor, så kom jag på att man kunde idka lite återvinning. Påskrispinnarna är faktiskt t o m bättre än blompinnar man köper märkte jag. Jag klippte av alla grenar men lämnade någon cm på dem, så har växterna något att klättra i.





En ny duk kan få ett bord att kännas som nytt.
Den här söta vita linnesduken hittade jag på Röda Korset för 20 spänn.



Å snart drar det igång på allvar med loppisar och auktioner, där kan man verkligen fynda!
Jag såg en underbart charmig gammal kökssoffa gå för en hundralapp i somras tex.
Jag älskar att göra fynd och bra affärer :)

Inga kommentarer: