17 april 2009

Mys på balkongen



Idag har jag suttit ute på balkongen i solskenet och pluggat samtidigt som jag solat.
Inte dumt alls! Det var så varmt att jag kunde ha linne på mig.

Sedan ville sambon sitta därute och sola lite medans jag åkte till affären, men han är inte så förtjust i de stolarna vi lånat, så han tog ut en fåtölj istället. Denna fåtöljen tillhör ett par som jag haft länge och jag tror jag fick dem av farmor. De är i stort behov utav att kläs om och rustas upp, men tills dess det blivit av får ett tyg över duga. Jag älskar de här fåtöljerna.



Därute satt sambon och somnade i solen medans jag var iväg! Han vaknade av sina egna snark sa han ;)
Då har man det gott!

Det är lite synd att man inte kan ha sådana här stolar därute jämt.
Jag vet inte alls hur dana möbler jag vill ha egentligen, eller hur möblerat... Jättesvårt.
De blå möblerna är ju bara till låns och våra egna stora plastsolstolar är varken snygga eller lagom stora. Knepigt.

Jag tog lite foton på balkongen idag för det var en sån myskänsla därute. Inte för att det finns så mycket grönt ute än, å jag har testat mig på att sätta upp en ny gardin som nog dock ska vara i ett annat tyg sen, ja allt är lite på prov men ändå mysigt.







Jag har hittat en sådan underbar skog nära där vi bor som jag inte varit inne i förr. Den ser så otäck ut när det är mörkt, men i morgonljus en vårdag som idag var den magisk! Verkligen magisk. Ska visa foton därifrån på måndag, men dessa söta vitsippor plockade jag där. Samt Gräslök!! Det växte gräslök i massor, jag tog med mig ett knippe hem samt så var jag fräck och drog upp tre lökar ur jorden och tog med mig hem och planterade i en kruka på balkongen :P

Fick en idé om att slingrig krasse vore snyggt i denna glasburken, hoppas den överlever däri.






Även katterna njöt, den här hyllan är både solplats och spaningplats!






Det börjar bli riktigt mysigt utomhus nu. Dock är jag ingen stor älskare utav penséer så jag längtar tills mina egenodlade växter kan få flytta ut istället, då ryker penséerna... Men än är det minus om nätterna ibland och en del plantor för små, så jag får fresta tålamodet lite till.
Tips på insynsskydd tills växterna klätt nätet tas tacksam emot!

3 kommentarer:

Vit som snö sa...

Ni ser ut att ha en mysig balkong, förstår att man kan finna skön vila där. Hmm, vill tipsa din sambo om Silence från Apoteket mot snarkning... vi har fått ett lyft för sömnen både jag o J pga den. Helt otrolig!
Vilken söt fåtölj!
Kram Cilla

Camilla sa...

Ja, myskänsla är där verkligen på din balkong! Men förstår att fåtöljen får lämna plats för alla växter :) Jag är nyutexaminerad fastighetsmälare så det e det jag söker jobb som. Har jobbat extra som personlig assistent i 6 år, har varit perfekt att kombinera med att plugga. Är det en 4-årig utbildning helt på distans du läser? Mina blomma för dagen är kanske 15 cm och jag toppar dem för att de ska grena sig och bli buskigare. Kram Camilla

Erika sa...

Vilken ombonad och härlig balkong ni har!