7 april 2009

Balkongfint till påsk?



Nu har vi fått låna lite möbler till balkongen över påsk.
Vi får besök och om det blir fint väder vill vi nog sitta ute på balkongen alla fem i helgen.

Men jag har sån beslutsångest för hur jag ska möblera!
Här kommer några olika varianter, säg gärna vilken du tycker verkar bäst, det ska ju både se snyggt ut och ge plats åt alla att sitta och ha sina ben.

version 1



version 2


version 3


version 4



Jag älskar de här möblerna! Det är mammas och pappas och stolarna kommer ursprungligen ifrån farmor. För många, många år sedan var de vita i träet och rostiga och fula i stommen. Då var jag med och målade om dem så här fint. Min smak har ändrats mycket sedan dess (8-10 år sen?) men den här blå färgen tycker jag om fortfarande, den är speciell.



Nej usch så svårt det är att möblera därute! Tur att vi inte är fem i familjen jämt ;)
Jag skulle haft en till lite längre bänk istället för stolarna så hade det varit klart! Inte lika snyggt, men mer plats åt alla. Men, men det kanske blir regn och så sitter vi inte ens därute!



Den uppmärksamme ser att jag fick god hjälp med ommöblerandet utav min kära lilla katt Laika. Hon gillade stolarna bäst! (speciellt när de stod som i version 2 ;) )


5 kommentarer:

Lotta-livets väv sa...

Läcker balkong! Tycker att alla varianterna är fina, svårt att välja alltså......det var himla kul att se bilderna före och efter och såååå smart sätt att "näta in" katten utan att göra åverkan på byggnaden. Jag har också två likadana stolar efter min mamma och pappa (!!) som fick nya brädor förra sommaren och väntar på färg denna.....lite beslutsvånda har jag angående färgval...men vi kan inte riktigt ta ut trämöblerna än....så vi har ställt ut plaststolar så länge!

Camilla sa...

Skriv din adress i ett inlägg på min blogg så slipper du leta efter den lila blomma för dagen ;) Har några frön kvar som jag tagit från min blomma./Camilla

Lisa sa...

Hej! Ja våra vårbilder lär ju vara snarlika, inte så stor skillnad mellan Kalmar och Öland. Vilken skillnad det blev på er balkong, den blev jättefin! Jag tycker alla möbleringarna var fina men håller lite mer på 2:an. Ha en trevlig påsk!

Anonym sa...

Tycker bäst om andra versionen!! Eller tredje.. Men jag måste nog hålla med Laika om andra ;)
Ni har verkligen fått jättefint på balkongen nu!! Måste komma och kika närmare någon dag snart!
Kram

Camilla sa...

Andra eller tredje versionen skulle jag rösta på, tyckte det kändes luftigast. Och skönast om så många som möjligt kan ha lite utsikt också och inte sitta med ryggen mot räcket. Kram Camilla