18 april 2009

Grattis mitt hjärta


Det är ingen vanlig lördag idag.
Det är en alldeles speciell födelsedagslördag.
Idag, 18 april 2009 fyller min finaste vän och själsfrände 21 år!

För jag är lyckligt lottad, jag har en vän på kanske lite oväntat håll som står mig närmare än någon annan i världen. En kärlek utan ord. En lek, en dans tillsammans, kommunikation, genom tanken och kroppen. Hon får mig jämt att skratta!

I 12,5 år har vi känt varandra nu. Hon har räddat mitt liv flera gånger och jag hennes ännu fler gånger. En sådan vän som man träffar en gång i livet, om man har tur.




Så mycket kärlek som jag känner för henne är det knappt att hjärtat rymmer.



Då hennes uppväxt länge varit okänd för mig, är det i år första gången jag känner till hennes födelsedatum och alltså första gången jag kan fira hennes födelsedag under alla dessa år. Det ska vi göra med många godsaker och en härlig galopp ihop!


5 kommentarer:

Maria sa...

Vad påhittig du är med all återvinning och dina fynd! Hoppas hästen hade en lugn och skön födelsedag.

Kram

becca sa...

Vad härligt med egen häst, och mycket jobb förstår jag!

bra ide´ detta med påskriset, jag har slängt mitt, men ska ut och hämta mer bara mina frön växt lite till och jag ska sätta om dom.

Ja det är svårt att hitta rätt möbler, dom får ju inte vara för stora häller, just nu saknar jag en veranda, men vi får sitta ute på gården så länge=).

Ha det så bra, kram Rebecca.

Taklyftet sa...

Det är alltid trevlig med fynd och specielt om man vet att relationen inte kommer att bli långvarig. Vacker häst du har!
Min blomstetobak växer också väldigt långsamt men den verkar ha tagit lite vart nu, där åtminstone treblad i stället för två nu mera ;-)
Ha en bra söndag!

Mies Balkong sa...

Vilken underbart vacker liten häst du har! Förstår att du är lycklig över henne!

Vad roligt att titta in i din fina blogg, här finns mycket att läsa så jag kommer att bli en regelbunden gäst. Tack för den trevliga kommentaren som du lämnade förresten! =)

Vi syns på odla!
Kram Mie

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Vilken fin häst du har, förstår att hon står dig nära...
Djur är något speciellt, en vän för livet :)

Mysig blogg du har, hit kommer jag gärna igen..

Ha en bra kväll! Kram Maria