25 april 2009

Tillfällig stiltje med fullt upp!

Pust!

Hela denna veckan är jag i Göteborg på skolan. Långa dagar med föreläsningar, praktiska lektioner och tentor tills kl 17 på söndag, sen bär det hemåt igen.

Det är därför bloggen stått stilla lite nu.

Det är underbart, underbart vackert i storstaden här!
Så där ljuvligt som när våren är som bäst, fast på storstadsvis. Idag är här 20 grader i skuggan, alla träd har nyfödda gröna löv som fullkomligt lyser i solen som skiner för fullt. Människor är klädda i shorts och linne och alla vill vara ute, det blir nog många glada fester ikväll. Det är ju inte så grönt i en storstad, men här och där finns ju parker, avenyer och andra ställen med vacker natur. Det här är nog årets absolut vackraste tid. Men egentligen är det ju inte att träden äntligen ger gråa höga byggnader liv, utan lika mycket att människorna ger staden nytt liv. Människor överallt, glada, drickandes öl, barn med ballonger i händerna, lyckliga nyblivna föräldrar, cyklister, joggare, ja människor med ny energi överallt.

Magi finns både i djupa skogen ensam med grönskan likväl som i storstaden mitt bland vårglatt folkmyller...

Det gäller att njuta!
Den är fort förbi.

Alla som inte har skrivit tenta idag och därefter haft föreläsning i nervsystemet i 8 timmar ska absolut ge sig ut ikväll och njuta av livet och våren tycker jag! Jag ska tvinga min slitna kropp till en långpromenad och sen är det soffläge som gäller. PUST vad trött jag är.

På måndag blir det nya vårfoton! :)
Tack för alla fina kommentarer jag får här, jag blir så glad!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Ja, Göteborg är en mysig stad på våren och sommaren. Slottsskogen och Haga är några av favoriterna för en promenad. Lycka till med tentan! Och hoppas dina växter har klarat sig där hemma :) Kram Camilla

Vit som snö sa...

Hoppas tentorna går bra och att du fått njuta av sol och värme i helgen! Våren i Göteborg måste ju vara underbar!
Kram Cilla

Mies Balkong sa...

Åh vad härligt och målande du skriver om våren!!!
/Marie