30 september 2009

Utmanad!

Jag har fått en utmaning utav Rebecka med den urmysiga bloggen http://beccashus.blogspot.com/ Jag vet att det tog lite tid Rebecka, men det var inte helt lätt! ;)

Skriv 10 saker om dig själv.
Knepigt.
Men utmaningar är till för att tas an!

1.
Jag kom till världen år 1982 lite motvilligt, så de fick ta till sugklockan. Pappa såg sitt förstfödda barn och tänkte "hjälp, ska de se ut så där??" för jag var blå och med avlång skalle pga sugklockan ;)

2.
Jag tycker tvärtemot de flesta tjejer att det är urtråkigt att köpa skor eller handväskor, ett nödvändigt ont. Handväskor -släpa runt på nåt som hänger på axeln och gör mig sned, nåt man alltid måste hålla reda på, nåt som alltid stjäl ena armens fulla funktion, nåt som folk dessutom vill sno, galenskap. Skor -alla skor är gjorda för folk med små, smala fötter och noll smärtuppfattning. Gå i högklackat är för mig lika obegripligt som att lägga handen på en varm spisplatta med flit, det gör ju ont och gör min kropp skada?

3.
Jag pluggade två terminer praktisk filosofi i Lund när jag var 20 år och ibland kan jag fundera på om den fysiska världen eller tankevärlden egentligen är "den riktiga världen"...

4.
Jag är halvt uppvuxen i en kanot. Från att jag låg i mammas mage tills jag var i tonåren så semestrade min familj jämt i skärgården med kanoter, tält och härliga havet. I framtiden vill jag gärna ha en egen kanot och någon gång ta med sambon ut dit i skärgården. Det är frihet!

5.
Jag har en stor fasa när det gäller inredning och det är VALV. Kan bara inte förstå mig på dem.

6.
Jag pluggar andra året på osteopatutbildningen, utav fyra år. Helt fantastisk utbildning! Roligt, fascinerande, apsvårt, frustrerande, superkul, läskigt, krävande och väldigt utvecklande.

7.
I mina drömmar där allt kan hända, så finns just nu en hästgård med strandtomt vid kusten. Där stallet är putsat vitt med högt i tak och hagarna kuperade och enorma. Huset vårt är ett 100 år gammalt trähus med liggande panel och mycket fönster eller ett vitt, gotländskt kalkstenshus med djupa fönster. På gården ligger en mindre flygelbyggnad där min osteopatmottagning är belägen. Därinne finns det i behandlingsrummet vita putsade väggar, naturmaterial, en öppen spis att elda i och fårskinn på golvet runt behandlingsbänken. En rofylld plats att komma och få en skön behandling på, för det finns inget bättre än en osteopatbehandling om du frågar min kropp.

8.
Jag är en drömmare. Älskar att drömma! Drömmarna är många olika och ändras också väldigt ofta ;)

9.
Jag är vegetarian.

10.
Jag har en underbar häst och fyra goa katter, jag är en riktig djurmänniska. Livet vore hemskt utan dem.




Jag skickar gärna vidare utmaningen till;

Lisa med bloggen http://numos.blogspot.com/
Camilla med bloggen http://camilla.tradgardsblogg.se/
Lina med bloggen http://linerulla.blogg.se/

Hoppas ni vill haka på :)

4 kommentarer:

Vit som snö sa...

Vilka härliga sanningar om dej som du delar med oss.
Oops, skor o väskor som är min passion;-) Äger en kanot faktiskt o älskar att paddla i lugnt blankt vatten. Drömmen om en hästgård delar jag med dej, en vacker dag så kanske...
Kram Cilla

Vit som snö sa...

Japp, du hann ju se att jag hade avslöjat en del jag också, den här utmaningen är faktiskt kul!
Näe, att sy gör mej såå mulen o då menar jag maskinsömnad, däremot kan jag gärna brodera i perioder.
Flyttdrömmarna...vi kollar jobb hela tiden. Båda har ju bra o fasta jobb så man kan inte lämna det så lätt. O ska det ske så bör det ske inom 1 år innan tjejerna blivit för stora. Vi får se!
Ha det gott! Kram Cilla

Lisa sa...

Kul att läsa om dig och dina drömmar. Jag fnissade lite när jag läste om sugklockan, jag är också mina föräldrars förstfödda och blev utdragen med sugklocka (fast -81) så jag kan tänka mig att något liknande hände när jag föddes. ;)
Jag antar gärna utmaningen, men måste nog också fundera lite innan jag kan svara. Men det kommer... :)

Lina sa...

Trodde jag kunde undvika denna utmaning om jag bara blundade hårt och låtsades att jag aldrig sett den, men icke =)

Får man lite tid på sig iallafall, att tänka till lite?
Har svårt att komma på 10 saker så där på rak arm nämligen...

Såååå... det kommer, det kommer, men det kanske dröjer en vecka till =/

Kram