21 september 2009

Sovrummet




Några nya bilder ifrån vårt sovrum.
Provar med helvita överkast ett tag, får se om det funkar med tanke på att vi har fyra katter som gärna hårar ner, men snyggt är det.







Vid min födelsedag fick jag dessa snygga lakan utav Ullie och Magnus, tack! Tycker verkligen om dem, väldigt sköna att sova i också. Saga instämmer ;)





Min favorit i sovrummet är definitivt byrån som jag fick av mormor. Den har jag visat förr, men tål att upprepas. Älskar snideriet och stilen på den! När jag fick den utav mormor förra året så var den sliten och lite maskäten.



Men sambon spacklade igen ojämnheter och maskhål och vi målade den sedan så här vacker!







Mitt sug att måla har blivit stort nu, men vi har inte råd att måla om vardagsrummet ännu. Dock håll min haka på att ramla loss häromdagen när sambon plötsligt sa "måla du den vit om du vill" när jag och en kompis satt och pratade om vår skänk och hur fin den skulle vara som vit. Helt på skoj, för sambon har nämnligen varit mycket bestämt med att hans skänk, som han köpte långt innan vi blev tillsammans, absolut inte skulle målas vit.

Nu blev jag så paff över denna helomvändning att jag fått lite kalla fötter.
Ska jag?
Tänk om den skulle vara urfin så här mörk i mitt framtida, ljusa, vita villahem? ;)
Men den är verkligen mörk och tung och har blivit lite sliten uppepå...

Måla eller inte måla?



3 kommentarer:

becca sa...

Hejsan,
Vad kul att få komma in och se mer av ert hem! vilka fina möbler, ja måla eller inte? svår fråga jag tycker nog att du ska vänta tills du hittar ditt drömhus, tänk om du ångrar dig då, det är ju svårt att få den i orginal igen, jag tycker att man kan ha lite färg i allt vitt, det blir lite mer liv då, och så känns det som att någon bo där, men du gör ju som du vill, eller kanske som sambon vill =).

Du har fått en utmaning av mig gör den om du vill ovh har tid.

Ha det bra, kram Rebecca.

Lisa sa...

Så fint ni har i sovrummet! Vi har också ett vitt överkast men som tur är verkar våra katter ha andra favoritställen att ligga på än i vår säng, så vi klarar oss utan katthår.
Ooh, me loooove din vita byrå!! Den är såå fin! Har spanat på liknande modeller på blocket och så, som jag tänkt måla vit sen, men inte kommit fram till var jag ska ha en sån så därför har jag inte kommit till skott att köpa nån än... ;)
Klurigt det där om du ska måla skänken vit eller inte. Jag tycker det är snyggt med mörka möbler om man har mycket vitt i övrigt. Jag tvekar inte alls på om den kommer bli snygg vitmålad, för det kommer den garanterat bli. Men som Rebecca skrev, det är svårt att få den i originalfärg igen om du ångrar dig sen.
Kanske värt att fundera lite på ett tag till... ;)

lovisa / lovwal på odla.nu sa...

oj, vilken snygg vit pall ni har som sängbord i sovrummet! den blev jag allt litet avis på. :)