10 september 2009

Bara råkade beställa 7 böcker!

Det är höst, snart kommer väl höstruskvädret också, det är märkbart kortare kvällar nu innan mörkret faller och jag har börjat mysa med levande ljus nästan varje kväll. Vad passar väl bättre då än en god bok att läsa? Men som student med uppgiften att lära sig Allt om kroppen räcker inte ens tiden till alla spännande anatomi och osteopatiböcker man skulle kunna sluka. Jag har egentligen inte alls tid att läsa någonting utöver kurslitteraturen.

Så vad gör man?
Jo jag går givetvis och beställer 7 oemotståndliga Sookie Stackhouse-böcker!
*fniss*
Ups!

Det är bara att erkänna.
Sexiga vampyrer kan jag icke motstå.

Så i höst när jag behöver lite paus ifrån kurslitteraturen så kommer jag krypa upp i soffan med en gosig filt, rummet fyllt med levande ljus, TV, dator och stereo avstängda och unna mig lite Sookieläsning!




Och om det inte finns tid för stunder i soffan så får jag väl läsa om Sookie på tågresorna hem ifrån Göteborg! Det är ju ändå 4 timmar en gång varje månad ;) För är det någon gång som jag lovat mig själv att slippa plugga, så är det på tågresan hem, på ditvägen pluggar jag nämnligen alltid.

För den som inte vet, så är det dessa böcker som ligger bakom TV-serien True Blood som börjat sändas på svt1 onsdagar kl 22. Det finns sammanlagt 9 böcker om Sookie och författarinnan skriver på en tionde bok just nu. Jag har nyligen sett hela första säsongen utav True Blood (två gånger om) och är minst sagt jättenyfiken på böckerna.

This is my cup of tea!

2 kommentarer:

becca sa...

Tack för din gulliga kommentar!

Härligt att huset (ditt föräldra hem) ligger nära havet, det är som en dröm för en som bor i värlmlands skogen, men det kanske det är för alla.

Jah tycker att det är jätte kul att blogga, mest för att man träffar så många goa mäniskor, och all härlig insperation man får, så jag har inga planer på att sluta =).

Hoppas att du får plantera rosor utanför din balkong, det kommer helt säkert att bli jätte bra.

Nu har några av mina tomater fått röd färg, det är lycka det!
jag la in dom under en glasklocka (? heter det så?), så nu får jag nog snart smaka mina små undervärk.

Kul att du vill vara med i min utlottning, ha en bra helg,
kram Rebecca.

Lisa sa...

Hehehe... Ja vad är det med dessa vampyrer som är så fascinerande och sexigt? ;) När jag tänker efter, så har jag alltid gillat vampyr-filmer och True Blood är ju bara såå bra! Har du sett "Buffy the vampire slayer"-serien också? Vi har plöjt igenom alla säsonger av den serien också, mannen och jag. Så något speciellt med dom är det allt! Hihi...