5 maj 2010

Vårteckensutmaningen 2010



Jag har inte skött min vårteckensutmaning i år.
Aldrig hade jag väl trott att det skulle bli så svårt att hinna fota vårtecken i år, när det gick så bra förra året. Men det är så hektiskt nu på många plan i mitt liv, så jag får nöja mig med vårtecken si sådär varannan vecka... :(

Jag är dock väldigt glad över att se att folk ändå vill titta in här då och då till min just nu vanvårdade stackars blogg. TACK! Jag lovar bättring framöver. Skolan hets är slut om ca 3 veckor, längtar. Sedan har jag och sambon många projekt planerade i sommar med målning, renovering, blommor, shopping, m.m.

Tills dess bor jag i skolböckerna och försöker njuta av saker som dessa;











Lillasyster och min pålla i full galopp på härlig skogsväg!
Visst ser det roligt ut?









Nu har även det japanska körsbärsträdet utanför vår balkong börjat blomma, tulpanerna i grannarnas rabatter lyser i blom, gräsmattorna har börjat klippas och det luktar grillat överallt om kvällarna. Dock är det verkligen ingen majvärme här i Småland än, tyvärr.
Jag hoppas den infinner sig till nästa vecka, för då ska vi på bröllop.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Håller med, var sjutton är värme?! Verkligen dags för den att ta sig hit nu tycker jag.
Kämpa på nu, bara tre veckor till i skolan är ju inte mycekt! Sen får vi hoppas att vi får en skön sommar!
Ha det gott! Kram

PS. Jättefina vårbilder du visar idag! DS.

Carina sa...

Våren är alltid en stressig tid - det är ju så mycket man vill hinna med! Men precis som du så saknar jag värmen...de iskalla vindarna kan väl åtminstone blåsa åt rätt håll!
Ha det bäst!
Kramen.

Vit som snö sa...

Jag kikar iallafall in, vanvårdad blogg eller ej;) Skämt åsido, ibland kör det ihop sej o bloggande ska ju vara kul, inte stress. Man hinner ju inte allt!
Ljuvliga vårtecken o galoppbilden ser härlig ut!
Lycka till med slutklämmen i pluggandet!
Kram Cilla