25 maj 2010

Vårsommar i Göteborg

Jösses vilken varm vecka jag hade i Göteborg förra veckan!
Det var 25 grader flera dagar och mer sommar än vår, definitiv. Lite VÄL hett för min smak, som börjat uppleva det här med att man är 100 ggr varmare som gravid.





Folk flockades utomhus, lättklädda och på gott humör.







I lördags gick ju Göteborgsvarvet av stapeln också, i år sprang ca 58 000 människor. Tyvärr slog värmen hårt mot många och ett 60-tal fick åka till sjukhuset, men folkfesten var ett faktum. Den härliga stämningen smittade av sig.

Men jag är ju en lantis i hjärtat, så det var skönt att komma hem i söndags kväll, att trängas på fullsatta spårvagnar som är 35 grader varma är inte min grej riktigt. En dag ska jag bo enskilt på landet och njuta av ensamheten!

Inga kommentarer: