4 februari 2010

I väntans tider...

Bloggen får ta det lite lugnt ett tag nu (till).
Dels har jag inte så mycket att skriva om, dels vill jag dra ner på datatiden och öka studietiden istället nu när blogginspirationen ändå tryter. Jag längtar och väntar tills vår och frösäsong drar igång istället, längtar verkligen! Jag räknar ner tiden tills jag kan peta ner de första fröerna!
Då kommer jag blogga massa ointressanta inlägg om mina fröers högst spännande tillväxt igen ;)



Jag hade observation (gå bredvid) på skolans elevklinik i måndags och såg de äldre eleverna ha egna patienter. Det där är bara ett halvår borta för mig och jag behöver verkligen lägga i en högre växel nu känner jag. Jag ska försöka göra någonting skolrelaterat (plugga i böcker eller öva praktiskt) varje dag, även om jag jobbar. Dels har vi en tuff vår framför oss, dels behöver jag repetera mycket utav det gamla, mitt minne är kasst.

Men jag älskar skolämnena. Det är grymt mycket vi måste kunna om kroppen och det är svårt, men det är så relevant nu när man snart ska ha riktiga patienter. Å jag vill verkligen kunna allt! Jag vill bli en lysande osteopat. Kunskap OCH Känsla. Det kräver både plugg och mängdträning. Så den som vill bli övad på är varmt välkommen att hojta till!

2 kommentarer:

becca sa...

Hej Tjejen,
Visst väntar man på våren nu, visst är det härligt med vinter speciellt nu när det är vinter på "riktigt", men allt känns lättare när våren kommer.
Jag tycket också att du ska lägga all tid som behövs på dina studier, annars kommer du att ångra dig senare.

Ha en bra helg, kram Rebecca.

Lisa sa...

Självklart ska du satsa på studierna, det är ju ditt drömyrke! Jag tror du kommer bli en superbra osteopat, tycker du visar att du brinner för yrket och det är ju en mycket bra förutsättning för att bli bra i slutändan.
Jag har inte riktigt fattat vad en osteopat gör, är det som en form av massage?