18 februari 2010

Gröööönt önskas

Nej nu får det vara nog!

Jag tror att de flesta hästar och ryttare håller med mig om att nu vill, nej kräver vi vår!
Det är mysigt att skritta ut och pulsa i en halvmeter snö.
Ett tag.
Inte i flera månader.

Jag saknar en lång galopp på skogsvägarna så vinden tårar ögonen.
Jag saknar att putsa på dressyren på ett grönt fält eller i padocken.
Jag saknar att kunna ta ett skutt över stockar i skogen.
Jag saknar att rida ut i en timme eller två utan att förfrysa låren, eller att hästen behöver pulsa i halvmetern snö.



Gabby själv, hon saknar nog mest att kunna mumsa gräs!



Vår, please?

2 kommentarer:

becca sa...

Tack för din fina kommentar, så kul att du tittar in. Och jag blir jätte glad när du skriver så mycket fin. Jag läser också alltid din fina blogg, har den på listan så jag inte missar något. Men tyvär så skriver jag inte alltid kommentar, tänker ofta att jag ska gå in igen och skriva en men så blir det inte alltid.
Vad fin han är din häst, förstår att ni väntar på våren, det gör jag med. Vi har också mycket snö och mer kommer det nog i helgen.

Ha en bra helg, kram Rebecca.

Lisa sa...

Det låter riktigt härligt att rida, men jag är tyvärr lite för rädd för hästar för att våga mig på det. ;) Förstår att du vill att våren ska komma, det är det nog många som vill nu. Men vädergudarna verkar inte vilja lyssna på oss, för det bara snöar och snöar... Undrar hur vårutmaningsbilderna kommer se ut den 1/3?! Det blir nog svårt att hitta vårtecken ute i naturen i alla fall..