20 februari 2010

Bakning, bakning, mer bakning!



Åh, mums!

Igår kväll fick jag för mig att nu är det allt dags för mig att baka kanelbullar för första gången sen jag var liten. Min kära mamma berättade att när jag och mina syskon var små brukade hon baka bullar mellan amningar. Först gjorde hon degen, sedan fick den jäsa medans hon ammade en halvtimme och därefter bakade hon ut bullarna. Vilken mamma!



Imorse var jag uppe tidigt och trotsade snövädret för att morgonfodra och släppa ut hästarna. Jag var hemma igen strax efter 8, slängde ihop en deg och in med de två blivande bröden i ugnen. Medans de gräddades i 1 tim och 40 minuter kröp jag ner under täcket hos sambon och sov en stund till :) Att vakna till lukten av nybakat bröd är oslagbart.



Här fullkomligt öser snön ner idag och då kan man gott stanna inne och baka sig nåt gott istället för att ge sig ut tycker jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

JAG VILL HA BULLAR!!! Give me bullaaar, jag blir ju inte mindre sugen när man ser dessa underbara bilder... :-) Kram från ulrika

Inredningsfrun sa...

Vilken härlig blogg jag trillade in på!!
Tack för titten!!

Kram från Inredningsfrun :)

Lisa sa...

Åååååh så duktig du är! Jag älskar hembakade bullar, men gör det alldeles för sällan själv tyvärr. Och att vakna till doften av nybakt bröd är ju riktigt lyxigt också. Kanske får dina bilder mig inspirerade till storverk i köket, you never know... ;)