12 februari 2010

Sy gardinkappa



Jag fick för mig att jag skulle damma av symaskinen och sy oss en gardinkappa till köket. Jag har länge tyckt att det inte passar med en gardin där, men nu har jag ändrat mig.

Jag hade ett tyg hemma som skulle passa fint, som jag köpte för att sy kuddöverdrag utav. Det var dock inte långt nog, men då kom jag på att jag hade ett gammalt favorittyg hemma som kunde passa.



'

Jag mätte noga, jag nålade, jag pressade fållar med strykjärnet men inte ett enda stygn blev det! Jag fuskade nämnligen och tog till Ikeas klisterrämsor, vilket fungerade jättebra.



Det här tyget har en historia för mig, jag köpte det när jag flyttade till Lund 2002. Som trångbodd student fick det tjäna som rumsavdelare på ryggen av en bokhylla, sedan har det bara legat i garderoben i många år och väntat på en ny uppgift.



Jag blev jättenöjd!
Dessutom tar det bort lite utav all insyn vi har i köket, det är nackdelen med att bo på bottenvåningen.

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Tjusigt!!

becca sa...

Hejsan,
Du skrev hos mig att du ärvt en symaskin, och nu när jag tittade in hos dig såg jag nya gardiner och då tänkte jag att du hade dammat av den, men det hade du inte, smart att stryka upp dom, så har jag också gjort med panelgardiner, men jag tror säkert att du skulle klara att sy också.
Kul att tyget kom till användning igen.

Ha em bra alla hjärtans dag,
kram Rebecca.

Lisa sa...

Titta så bra det blev! Visst kan lite tyg göra stor skillnad, och det är ju extra kul när det är så enkelt också! :)