18 januari 2010

Come away with me



Kinderna frusna, håret lite blött, kroppen nöjd.
Sitter i soffan efter en kvällspromenad i snöandet, sätter på mig lurarna och en hes, vacker Norah Jonesröst fyller hela mig med känslor.

Det är lite mörkt, bara två myslampor tända, ingen TV på, lugn och ro och jag är ensam.



Viss musik berör mig ända in i själen. Fyller mig med ändlös glädje och tårande sorgsenhet på samma gång, men mest av allt bara smeker den min själ och jag blundar. Bara Är. Ibland tänker, planerar, gör jag så mycket att jag glömmer bort att känna, bara vara. Hade jag haft en öppen spis hade jag tänt en eld nu och drömt mig bort in i lågorna, det är meditation på vardagsnivå tycker jag. För mig är en eldstad den bästa inredningsdetaljen över alla andra.


I mina drömmar har jag en egen osteopatmottagning om 10 år, hemma på min gård i ett eget hus. Huset har vita, putsade väggar, gamla trägolv och en liten eldstad i behandlingsrummet. Det ligger ett fårskinn på golvet, linnegardiner vid fönstrena, huset utstrålar lugn och harmoni.
Dit kan man komma och lägga sig på bänken, få en skön behandling, en stund av avkoppling och välgörande genomgång utav käre trotjänare Kroppen, som den är så väl värd. Men eftersom jag är övertygad om att själ och kropp hänger ihop är det också en plats där själen stimuleras.



Plugga, plugga hårdare.
Mot drömmarnas land.
Jag vill det här mer än jag kan förklara.

4 kommentarer:

Mejrams! sa...

Det låter som en härlig längtan och ett bra mål. Jag är helt övertygad att så blir det en dag, som dina drömmars mål. Kram Merja

becca sa...

Hej,
Vad härligt det låter, jag är säker på att du kommer dit, snart.
Alla skulle nog behöva komma till dig och ha det bra en stund.

Vad kul att du har koll på vår renovering, det stämmer att sovrummet är över tvrummet i utbygget, jag tror nog aldrig att vi blir färdiga, men när sovrummet är klart så saknas det lite lister på övervåningen och så ska vi göra i ordning två kallgarderober, och då kan vi nog säga att vi är klara inne. Men ute finns det mer att göra, altan ska byggas och hela huset behöver målas. Så det finns lite kvar att göra =).

Ha en bra dag, kram Rebecca.

Lisa sa...

Gud så härligt det låter att ha ett riktigt mål i sitt liv! Vad fantastiskt skönt att veta vad man vill bli "när man blir stor"!
Det avundas jag dom som vet. För jag har ingen aning. ;)
Jag vet däremot hur jag skulle vilja bo, drömhuset är antingen en gammal gård eller ett nybyggt hus i gammaldags stil.
Så kämpa på mot dina drömmar, för de är inom räckhåll. Kan ju kännas skönt att veta när pluggandet känns tungt.
Kram på dig!

Anna - Balkongliv sa...

Ett bra och realistiskt mål - du kommer säkert att nå dit. Lycka till!