16 januari 2010

Inspiration: Roomservice

Någon som såg Roomservice i onsdags? Nya avsnitt.

Jag tycker de är mysiga, Johnny och Mattias, men nu hade de ett gäng med mer folk med sig också. De renoverade två rum i ett sommarhus som en släkt hade tillsammans. De gjorde också jättefint och mysigt i trädgården. Det spelades in i sensomras så min längtan efter värmen blev väldigt stor när de grillade, satte upp kvällsbelysning i trädgården och planterade.

FÖRE:



EFTER:










Bilder från http://kanal5/. se

Även om jag generellt gillar ljusare hem och kanske inte hade valt just den tapeten i matrummet så tyckte jag fönstrena gjorde sig så himla mycket bättre emot det mörka! Otroligt vackra gamla fönster. Det var roligt att de fick ihop en så blandad stil och passande till alla de olika generationer människor i släkten som ägde huset. Den ser mörk ut på bilderna här, men för första gången blev jag faktiskt lite förtjust i färgen turkos, som de målat med i soffrummet.

Den som missade avsnittet men är nyfiken kan kika på hemsidan och se avsnittet på deras webbTV. Smidigt!

Älskar inspiration.
Längtar tills vi kan renovera igen.

5 kommentarer:

Vit som snö sa...

Hihi, nej ljusen är inte räfflade o avsedda att rullas på sambon;) När dom brinner blir det en mjuk doftande olja, inte alls het, som man doppar fingret i o masserar in på t.ex en spänd muskel. Ljuvligt god doft!
Missade Roomservice, vilka härliga bilder!! Jag gillar också dom grabbarna.
Kram vännen! Cilla

Inspirera Mera sa...

Jag håller med dig. Gillar generellt inte mörka rum, men det blev jättefint! Kram Sandra

Tulipa sa...

Hej!
Tack snälla du för tipset om lampan! Jag var in på hennes blogg nu och kollade! Jag vet att Marit med bloggen Marits Vita skrin också gjort en egen variant av Jonas Bohlin lampan...så visst kan man sno ihop en egen, men det var kul att se hur hon gjort också!

Läckra bilder du visar!!
Missade Room Service sist...många bra program nu om kvällarna när säsongerna dragit igång igen!

Kram mariette

Mejrams! sa...

Såg tyvärr inte Roomservice men det ser fint ut, dock litet mörkt. Ha en skön vecka.Kram Merja

Lisa sa...

Jag såg Roomservice, både det första och det som var igår. Huset de renoverade i första avsnittet såg ju hur mysigt ut som helst. Jag fastnade också för fönstrena, jättevackra!
Det som är så intressant med inredningsprogram är att det sällan renoverar som man själv hade gjort men det blir oftast snyggt ändå.
Tänk så många olika stilar det finns inom inredning, och hur de går att kombinera! Det är väl kanske det som är intressant med inredning men samtidigt svårt, att hitta sin egna stil och vad man trivs med. Längtade också efter sommaren när jag såg programmet, men snart är vi där, vi går mot ljusare tider! Kram