6 juli 2011

Mmmmmums



Det ser alldeles underbart ut på vårt körsbärsträds grenar just nu!








Jag kan intyga att det är väldigt goda körsbär också. Äpplena är också på god väg och jag har smakat de första hallonen. Jordgubbar har vi haft i många veckor nu och det ser ut att komma flera ännu. Underbart!

Men vad gör man av alla körsbär? Även att fåglarna mumsar i sig en del, grannungarna glatt äter en del och vi käkar så många vi hinner så är det många kvar. Jag är verkligen ingen syltmänniska. Jag är glad om jag lyckas baka ett bröd. Ett "färdigt-i-påse-tillsätt-bara-vatten-bröd." På den nivån är vi. Så, något tips på man kan göra utav körsbären?

2 kommentarer:

Lisa sa...

Vi har också en massa körsbär här hemma nu. Eller bigarråer... Vad är det för skillnad egentligen?
Vet inte heller vad vi ska göra av allt. Det blir väl till att dela med sig till nära & kära...
Kanske man kan göra sylt? Det kanske inte är så svårt? Hmm, får kolla upp det. :)
Kram

Mimmi sa...

Vi har satt likör av våra körsbär, det blir julklapp sen! Googla så hittar du recept :)