7 juli 2011

Turkost och kladdvänligt



Hej alla barn nu blir det barnprogram.
Titta nu här vad lilla jag tar fram.

En liten burk med turkos färg och nu ska ni höra, vad man med en turkos färg kan göra?

Häll den i penseln och tuta och kör, så har vi gjort oss ett staffli i glad kulör!



Jag hittade ett staffli på en second hand-affär i förra veckan som så gärna ville flytta hem till oss. 30 riksdaler kostade det och allt som behövdes var lite kärlek och lite färg. Eller ja, färg fanns det visserligen lite på redan...



Fast jag ville ha mer färg!






Det ska ju bo i barnrummet som vi så smått börjar planera renoveringen utav. Lille J sover inne hos oss ännu men nu är vi riktigt sugna på att fixa hans rum snart. Det var ett bra tag sedan jag målade i någon annan färg än vitt så det här var riktigt roligt! Jag älskar turkost, särskilt på min busunge.





Nu ska jag bara blanda till lite fingerfärg någon dag, klä av herr blivande konstnär, sätta honom i matstolen intill staffliet och låta honom skapa sitt första konstverk! Jag räknar med att den turkosa färgen kommer få många andra färgers sällskap men det gör ingenting. Det blir fint det med.

1 kommentar:

Lisa sa...

Hahaha... "Hej alla barn..." :D
Blev ju jättefint! Jag håller med dig, turkos är en riktigt härlig färg. Har faktiskt både ett och tre klädesplagg i olika turkosa nyanser.
Ibland kan det ju faktiskt vara kul att ha nån annan färg än vit hemma också... :)
Ha det gott! Kram

PS. Jag har gjort körsbärssylt nu! Superlätt, det måste du prova! DS.