2 februari 2011

Farmors lampa




Inte en enda lampa i alla lampaffärer tillsammans är lika vacker som farmors gamla lampa.

Jag minns så väl när den hängde i hallen hos min farmor, jag har alltid tyckt att den var så vacker. När farmor gick bort 2004 så fick jag den. Jag har alltid tänkt att den ska hänga på en hedersplats, men lampan har legat kvar i sin kartong och väntat sedan dess.



Nu har den äntligen fått komma upp igen!

Farmors gamla lampa hänger i vårt lilla allrum på ovanvåningen och varje gång jag går förbi den så blir jag varm och glad inombords och tänker på min farmor. För hon var en väldigt varm och omtänksam kvinna.

Visst är det underbart med saker i ens hem som man ärvt eller fått från någon älskad?

3 kommentarer:

Line sa...

Det var himla gott vill jag lova, Mr D åt upp halva sin paj på en gång =O

Hoppas ni har kommit till ro i ert nya hus, bilderna ser jättemysiga ut.

By the way så ska jag ha 30-årsfest den 28:de maj, jag kommer inte skicka ut inbjudningskorten än på ett tag men en liten förvarning kan ni få så ni eventuellt, kanske har lite större möjlighet att få ihop det (Jag vet att det är lite svårt för er fastlänningar att komma, men skojigt vore det) =)

Lisa sa...

Den var verkligen en vacker lampa! Visst är det mer speciellt med gamla och ärvda saker än nyköpta.
De ärvda sakerna har ju en historia bakom sig och det tycker jag är fint.

Viveka på Humlebacken sa...

Hej
Nu drar vi igång årets vårteckensutmaning, hoppas att du vill vara med igen. Gå in på länken och följ instruktionerna. VI har fått lite respons från media, och det kommer säkert att bli många som följer utmaningen i år.
http://humlebacken.blogg.se/2011/february/varteckensutmaning-2011-startar-den-28-feb.html

kram

Viveka på Humlebacken