26 februari 2011

På menyn idag



Vad ska vi äta idag?
Åh vad skönt det är att ha en matsedel färdig med uttänkta rätter och veta att man vid veckohandlingen inskaffade alla ingredienser till dessa rätter.

Denna ursöta griffeltavla fick vi i julklapp och jag älskar den. Det är ju egentligen ingen griffeltavla eftersom man skriver med en tjock vit penna och inte kritor, men den är lika fin för det.



Helgen är vild och fri, då kan det bli vilken mat som helst! ;) Nej men ibland orkar vi inte veckoplanera en matsedel, då kan man använda tavlan till kärleksmeddelanden istället, funkar bra det med.



Dessa krukor är mig så kära. De köpte jag för säkert 7-8 år sedan på Indiska för en billig penning och sedan har de blivit så här med åren. Jag tycker att det är charmigt! De ska bo i köket när helgens projekt är klart därinne...




2 kommentarer:

becca sa...

Hejsan!
Visst är det härligt att vara hemma och vara den viktigaste i värden för en lite härlig människa. Alla säger att man ska ta vara på den tiden för tiden går så fort, och det stämmer verkligen men jag undrar ibland hur gör man då? en sak är klart att när barn nr2 kommer så har man inte riktigt den tiden längre.
Tack för din gulliga kommentar inne hos mig, jag blir så glad när du skriver så fina saker om mitt kök, jag ska försöka svara på allt men om jag glömmer något eller du undrar på något mer så finns jag här =)
Det är ju så kul att renovera kök, i vårt förra hus så renoverade vi bara köket som va från 50-talet och nu har vi (som du redan vet) nytt kök. I vårt förra hus så målade vi luckorna (gröna...), bytte kakel och bänkskivor. Och jag va nöjd men önskade mig nya stommar då det blev spån i lådorna. Vårt kök som vi har nu är från Ikea, vi valde massiv Ek och visst är det lite jobb, vi oljade in skivorna när köket va nytt (ca 2,5 år sedan) och nu behöver vi göra det igen, i vårat förra kök hade vi laminat och det kanske va praktiskt men vi ångrade oss ganska fort, den va ju inte så snygg och känslan känns inte "äkta". Jag och min man ritade vårt kök på ikea.se flera gånger fram och tillbaka tills vi va nöjd och det funkade praktiskt. Man får mycket tips där tex. att spisen och diskhon ska vara ganska nära varandra vi har vår kyl nära också och det underlättar, vi har ca 1meter bänkskiva mellan spisen och diskhon och det är den vi använder mest. Vi har ju inga överskåp och det är jag så nöjd med, köket känns större och lättare på något vis, jag skulle nog hellre välja att ha några högskåp istället. Vi har bara lådor som underskåp och jag tycker att det är väldigt praktiskt och vi har även våra glas och tallrikar i lådor (dok ej fin glas och porslin).
Oj, vad jag har skrivit mycket nu, hoppas att det va något som va intressant =).
Ha en bra helg, kram Rebecca.

Vitt och Blått sa...

Vilken fin tavla! Vet du vart de köpt den? En sådan med penna till skulle jag också vilja ha. Blev avundsjuk när du hade börjat vårstäda i rabatten, här har vi fleeeeera dm snö kvar överallt! Ha en bra vecka - kram Ewa