27 januari 2011

Sovrumssol och sniderier




Idag har det varit riktigt vackert väder här på landet! Visserligen 5-6 minusgrader, men strålande sol och klarblå himmel. Jag och lille J var ute i 1,5 timme på promenad med barnvagnen.



Det var också så härligt ljus i sovrummet att jag för en gångs skull bemödade mig med att bädda med överkastet! Det hör inte till vardagen när man har en bebis som sover middag 2-3 ggr per dag och gärna i vår säng (och en mamma som gärna sover lite med honom).



Efter ett par provveckor nere i stora hallen så har min kära byrå från mormor tagit sin plats i sovrummet igen. Där hör den hemma, det kände vi direkt. Jag bara älskar denna byrån med alla sina sniderier och svängar. Det är så roligt att jag hann få denna möbel ca ett år innan min lilla mormor dog. Jag hann bli kär och jag hann tacka henne ordentligt flera gånger för byrån.



Mmmm sol!

2 kommentarer:

Mycket annat & lite betong sa...

Så skönt det ser ut när solen skiner in i sovrummet. Din byrå är jättefin där.

Hälsningar Agneta

Lisa sa...

Jättefin byrå, den gör sig fint i sovrummet.
Visst är det underbart med solen!? Man blir så himla glad av att få se lite ljus, det behövs denna årstid!
Känns lite trist förstås när man jobbar och sitter inne hela dagen, då skulle man gärna ge sig ut på en promenad i solskenet istället.
Men men, man får njuta av ljuset desto mer på helgen då. :)
Ha de bra!
Kram //Lisa