12 januari 2011

Mitt lilla växthus...



Ja så här ser mitt lilla växthus ut.

Det växer faktiskt en vinranka därinne emot husväggen och säljaren berättade att det brukar växa en del örter där med om sommaren. Det är ju inte så stort men jag hade stora planer för det!



Dock måste jag tyvärr säga att det ser lite dyster ut för mitt efterlängtade växthus. Rdan när vi var på visningen så såg vi ju att vissa utav dess takfönster var trasiga. Men nu när jag pulsade runt huset i den djupa snön och tittade så är 3 utav 4 takfönster nästan helt borta. Eller glaset ligger i växthuset eller hänger i stora läskiga bitar.



Så här såg det ut i höstas.

Jag har skottat av snön från sista takfönstret och sen är det väl bara att invänta våren. Jag vet inte om man kan beställa nya rutor eller om det är mer lönsamt att bygga om det själv, kanske köpa gamla fönster och bygga om takdelen? Det känns ju meningslöst att beställa nya likadana rutor och sen går de sönder nästa vinter?

Men någon form utav litet växthus ska jag ha!

(den uppmärksamme ser nog också att det blir lite målarjobb i sommar, när de målade om fasaden på huset och garaget härom sommmaren så tog de aldrig garagets bakvägg, dvs där växthuset står, kanske var vinrankan i vägen?)

3 kommentarer:

Lisa sa...

Nej vad tråkigt att växthuset var trasigt. :/ Men det går säkert att ersätta de trasiga glasen med nya. Nästa vinter får ni väl helt enkelt skotta bort snön med jämna mellanrum i såna fall, så håller sig säkert glaset helt och fint.
Eller så kan du göra som en i närheten av där jag bor har gjort; använd plast (alltså tunn plast som genomskinliga plastpåsar ungefär) istället för glas. Det är ju snyggt...inte. ;)

becca sa...

Hejsan!
Så fint huset är, mysigt med ett litet växthus, det måste ju passa dig perfekt. Tråkigt med taket med det måste ju gå att ordna, dom som bodde där innan måste ju ha skottat bort snön som kommit eller täckt glaset med något under vintern. jag såg i dag att ett av mina fönster också gått sönder när snön som låg på taket rasat över växthuset, tråkigt!
Ha det bra, kram Rebecca.

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Vad roligt att du gillade min blogg också! Alltid roligt med nya bekantskaper i bloggvärlden.
Jag lägger till dig på min lista också!

Ja, det är ledsamt just nu. Men han var så sjuk vår lilla Elvis.

Ha en fin dag! Vi hörs! Kramar från mig