19 januari 2011

Jag ska måla hela världen lilla mamma...




0502Y -välkommen igen, min älskade vän.

Tja, det gäller ju att prioritera.
Packa upp de sista sisådär 10 kartongerna, sätta upp taklampor, få ordning i garderoberna?
Nej, måla om sovrummet!
Det är tur att min sambo är likadan :)

Så här såg det ut före;





Rummet kändes väldigt mörkt hur många lampor man än hade och jag trivs med ljusa, lätta sovrum, mer plats för andning och sömn...



Sovrummet efter;







Tyvärr har jag endast foto tagna när det är mörkt ute, allt ser ju mysigare ut med lite dagsljus.







Givetvis är det lite inredande kvar, någon byrå, lite tavlor, en sänggavel ska vi tillverka själva och något sorts tapetprojekt... Jag tror att min älskade favorittapet ska få lite plats i detta rum. Den är gammal nu, men vi har kvar ett par halvrullar, vi får väl se vad det kan bli! Guld ihop med det vita är jag så förtjust i.

Men den finaste inredningsdetaljen ser ni ju.
Han ligger och myser i nya, större sängen och ja, han gillar också vita väggar bättre!!

4 kommentarer:

becca sa...

Hejsan!
Ja jag förstår att han gillar det nya rummet bättre...är mamma nöjd så är också bebis nöjd =).
Så fint ni får det i nya huset, så roligt att få göra om lite, städa och plocka i lådor hinner du med sen.
Ha en bra dag, kram Rebecca.

Lisa sa...

Ja det blev verkligen stor skillnad! Tycker som du, ljusa väggar gör att rummet känns mycket lättare på något vis.
Det roligaste är kvar då (enligt min mening ialla fall ;)), småpysslet och detaljerna! Ha så kul! :)
Kram //Lisa

Vit som snö sa...

Den prioriteringen känner jag igen:) Och dessutom är förstås ivern som störst när man har ett nytt ställe, man vill ju sätta sin egen prägel på stället...
Jättefin makeover!!
Och du har helt rätt, finaste "inredningen" är förstås den som bor i lilla spjälsängen:))
På tal om prestationsångest som du skrev om hos mej...för mej tog jag direkt beslutet att jag bloggar för att ha kul, för att dela med mej av mitt stora intresse o möta andra likasinnade. Ibland har jag tid o inspiration, ibland inte och det får vara så. Hoppas du slipper känna press också för det ska vara KUL det här:)))
Ha en fin helg! Kram Cilla

Tova sa...

Spännande att se, och så fint det blir :)