10 juli 2009

Mot Gotland!


GHAAA

vad det blåser!

Mina stackars tomatträd hade vikt sig när jag kom hem från jobbet nyss!
Men de hade inte gått av lyckligtvis.

Dock ser alla blommorna på balkongen jätteledsna ut och alla Blomman För Dagen-blommor som slagit ut idag har nästan blåst sönder. Idag av alla dagar kom de första blommorna från de Blomman För Dagen vars fröer var över 10 år gamla som jag lyckades få att gro. Det är "blandade färger" enligt påsen och de två blommor som har slagit ut idag är heltvita, inte en enda liten rand av annan färg, kritvita. Vackert! Men som sagt, trasiga utav vinden.

Ja, alla växterna får rejält stryk utav blåsten idag och det skär i mig :(
Speciellt som vi åker till Gotland ikväll och inte kommer hem förrän sent på tisdag kväll. Smultronen mumsar vi på för fullt nu, det är säkert fullt med nya röda tills vi kommer hem. Jag hoppas att inte allt för många av mina växter har blåst sönder när jag kommer hem, det ser mörkt ut.

Trots separationsångesten från balkongblommorna och mina älskade katter så ska det blir underbart roligt att åka till Gotland! Det blir min enda egentliga semester i år, 5 lediga dagar känns som lyx! Sedan blir det mer sommarjobbande igen.

Ha en skön helg och tänk på mig som ska åka Gotlandsbåten ikväll i detta stormväder... *gulp*

5 kommentarer:

becca sa...

Hoppas att dina blommor blåser sönder helt, här bara regnar det SÅ tråkigt, har nog snart regnat i en vecka.

Hoppas att du får en mysig tur till Gotland, kram Rebecca.

LineRoolz sa...

Haha, antingen är den där Becca väldigt kaxig, eller så menar hon att hon hoppas att dina blommor INTE blåser sönder helt ;)
Gick båtresan bra?

Ovala drömmar sa...

*fniss* oj vad komiskt Beccas inlägg blev!

becca sa...

Hej igen,
Sorry, ibland har jag nog lite ont om tid när jag skriver... Jag hoppas INTE att dina blommor blåser sönder.
Men det blev ju ganska komiskt ändå, det ser ut som att jag är avundsjuk på dina blommor, men det är jag ju, vill ha dina gröna fingrar=).

Hoppas att dina blommor blommar fint när du kommer hem.

Kram Rebecca.

Lisa sa...

Hoppas du får ett par härliga dagar på Gotland. Vi hade det bra, trots ihärdigt regnande hela torsdagen. :/ Jag gillade Gotland mycket, får bli fler sommarbesök tror jag minsann. :)