15 juli 2009

Jag ska bli gotlänning!

Ja, eller sommargotlänning åtminstone.
Om jag får bestämma?

Vi har haft en underbar minisemester på Gotland. Åkte fredags kväll och kom hem igår tisdag kväll, har bott i Visby hos sambons ena bror och hans sambo. Det känns kort, man önskar man hade minst 2 veckor. Sambon som ju är gotlänning är väl inte lika överväldigad som jag, men trots att vi varit på hans hemö flera gånger ihop förr, så är jag lika lycklig varje gång vi åker dit. Det är en plats som hela min själ älskar.

Jag blir så sugen på att köpa ett sommarhus, om man hade haft pengar.
Någon gång i framtiden bara ska vi ha ett sommarhus på ön tycker jag, om det så blir om 15 år.

Se bara på detta underbara lilla gotländska hus, vilket paradis som fritidshus!


http://www.svenskfast.se/Pages/ObjectViewPictures.aspx?objectid=3KUCIAPELF29TG1E

Eller denna lilla söta gård?


http://www.svenskfast.se/Pages/ObjectViewPictures.aspx?objectid=3LJQEI617VIUF5V7

Jag skulle också gärna flytta dit permanent när vi går i pension och ha ett gammalt 1700-talshus/lägenhet innanför murarna, åh.

Ja, drömma ska man och förhoppningsvis går det i uppfyllelse någon gång.

Gotland ligger mig varmt om hjärtat, både för de mysiga gotlänningarna, den fina ön och underbart charmiga Visby. Det var inte roligt att behöva åka hem igen så snart.

Jag tog nästan 300 foton på dessa dagar, men jag måste redigera och trixa lite innan jag kan lägga upp en del utav dem här. Mycket blomfotande blev det...


4 kommentarer:

becca sa...

Hejsan,
ja gud så härligt!
Ett alldeles eget sommahus, som man kan åka till, njuta och stanna länge att det skulle ligga på en underbart vacker plats är ju ett stort plus =).

Hur gick det med blommorna, hoppas att du blommar och är fina, jag tänker på min kaxiga kommentar!

STOR kram Rebecca.

becca sa...

OJ,
nu blev det fel igen, måste lära mig att läsa innan jag skickar!

Men det är ju härligt om du blommar med=).

KRAM.

Älfgärdet sa...

Gotland...har aldrig varit där men drömt många gånger.... Har sökt en utbildning som finns i Göteborg & på Gotland, fantiserar om att hyra ett hus där & ta med mig familjen dit i 3 år.... Vilket äventyr det skulle vara!

Lisa sa...

Vilka hus! Hur söta som helst. Förstår att du kan tänka dig att bo där, jag blev också smått förälskad i ön! :) Men vilka priser de har på husen innanför muren då! Jag såg ett pyttehus på 14 kvm och med en 88 kvm liten tomt som de skulle ha 1.450.000kr för!!! Herregud vilket kvm-pris det blir!