16 mars 2009

Tittut!




Mina fröer har börjat gro!

Jag har sått;

Två sorters Blomman För Dagen
Fjärilskrasse
Vanlig krasse
Aster
Blomstertobak
Sommarmalva
Kantlobelia
Sallad
Gräslök
Basilika
Kattmynta



De kom i jorden för en vecka sedan och de flesta har redan tittat upp.
Vissa mer än andra. Blomman För Dagen är helt underbara tycker jag, de kommer snabbt ur jorden och växer så det knakar. Dessutom är den ena sortens Blomman För Dagen som jag sått, 12 år gamla fröer som jag hittade hos mamma. Att de tog sig är inte dåligt!









Det är en fröjd att gå och titta till de små späda nyfödda varje dag och se dem växa.

Äntligen börjar det kännas lite grand som om våren är inom räckhåll.

Snödropparna finns i överflöd, fåglarna sjunger högt varje dag för oss och jag har sett gröna grässtrån i hästhagen.

Good times are coming!



2 kommentarer:

Viveka Gulda sa...

Hej
Vad himla kul att du vill vara med på vårteckensutmaningen. Det är lätt som en plätt. DU lägger in min ovala bild (passar ju i din blogg, med det namnet:) antingen i ett inlägg eller i marginalen, och länkar den till mig, sedan gör alla som är med ett inlägg varje måndag, som handlar om hur långt våren har kommit just där de bor. Jättekul är det. Vi började i måndags så du har inte missat så mycket. Vill du, kan du ju gå runt till de andra bloggarna i min högermarginal och se hur det ser ut hos dem:)
Kram
Viveka

Camilla sa...

Hej!
Såg att du kikat in på min blogg, kul! Basilika har jag sått förut och jag vet att det står att man ska omskola dem men jag har struntat i det och satsat på en stor rejäl kruka istället. Men det är väl en smaksak :) Vad fräckt att blomma för dagen grodde trots att den var så gammal!! Jag har också sått blomma för dagen. Är kul att den växer så fort. Hoppas på att snart kunna plantera ut den...ska ju bli varmt i veckan. //Camilla