3 mars 2009

Gröna sköna vår -kom!

Farligt, farligt.

Jag surfar runt på odla.nu bland fröerna de säljer, oj oj, farligt, farligt.
Jag vill så Allt! Nej inte allt, men massor! Finns så otroligt mycket fina blommor. Men fönsterantalet mina är begränsade och balkongen liten. Jag är rädd för att jag redan har köpt för många fröer. Men det finns ju så ljuvliga blommor på den hemsidan... röda eller vitrosa Blomman För Dagen, en av mina favoritblommor, åhh..
Nu vill jag ha vår.
NU.
Ingen mer eländig snö eller några dumma minusgrader.
Vår.
NU!
Basta!

Jag har städat balkongen, planterat om och fixat till alla inneväxterna, slängt en del tråkisar så att fröerna ska få plats i mina fönster, samt sett över krukor, jord, tvättat mina planteringshandskar och som sagt köpt ett gäng nya fröer. Idag eller imorgon åker såkrukor fram och fröer i jorden! Funderar bara på något slags extra ljus, har ingen riktigt bra lampa som passar bara. Måste planera lite mer innan också, vad som ska växa var osv så att jag inte driver upp för många plantor...

Men ghaaa, bäst att avlägsna mig ifrån fröer-hemsidan, jag var såhääär nära att göra en spontan beställning av ett gäng fröpåsar, det är ju SÅ roligt :D


Inga kommentarer: