4 mars 2009

Kärleken till en Soffa

Många drömmar.

Material, färger, känslor.

Jag gillar det ljusa, det natur-råa, det mjuka och det som smeker själen.
Mycket vitt, vackra trägolv, det gröna likt naturen, gulddetaljer, fårskinnsplädar, lite spets, lite gult lampsken. Varmt men ljust.

Något utav det svåraste som finns i inredningsväg är att hitta Den Perfeka Soffan, tycker jag.
Jag finner helt enkelt de allra flesta soffor fula eller obekväma. De kan vara snygga i sitt sammanhang, men inte passa den stilen jag gillar och därav tyvärr hamna i kategorin fula. För stora, för låga, för kantiga, för bulliga, fel färg, fel material. De ska vara sköna att både ligga och sitta i och ha en neutral färg så att man kan variera väggfärger eller kuddar efter säsong eller humör. Jag har ännu ej sett soffan som fångat mitt hjärta.


(foto från www.skonahem.com)

Helst hade jag velat kunna ha vita soffor, åtminstone ljusa.
Men 4 mörka katter sätter ett definitivt stopp för det.

Vad är Den Perfekta Soffan? för mig? för dig?

Inga kommentarer: