31 mars 2010

Vårteckensutmaningen 2010 vecka 5



Jag ber om ursäkt att mina vårtecken denna vecka kommer upp för sent. Livet har kommit emellan, fullt upp nu.

Våren låter dock inte vänta på sig!
Här är det snöfritt överallt, gräset har börjat växa, fåglarna sjunger febrilt, insekter lever upp (plockade årets första fästing igår på stallkatten), dagarna är runt 10-15 plusgrader och markerna börjar torka upp efter all snön smälte. Att ställa om klockan i söndags gjorde också mycket för vårkänslan tycker jag, särskilt om man har häst. En extra timme ljus på kvällen gör mycket när man vill rida i naturen.









De sa på radion häromdagen att nu är vårfloden på väg!
På väg vart då? och varifrån undrar jag?
Här har vi redan vårflod i allra högsta grad, byns lilla å har breddat sig 3 gånger så mycket och svämmat över fälten runt om. Det är ett grymt flöde och fart i den!








Alla de små vita blommorna på bilden är snödroppar, en trädgård där det fullkomligt myllrar utav snödroppar och krokusar så här års, jag brukar rida förbi där. Gör sig mycket bättre på riktigt än på foto. Vackert!





Ja snart är påsken här och det är ju ett vårtecken i sig!
Glad Påsk!

Gå gärna in på http://humlebacken.blogg.se och se listan på alla som bloggar vårtecken i Vårteckensutmaningen!

5 kommentarer:

Vit som snö sa...

Åhh vad det kommit långt hos er! Härligt med blommor som börjar komma fram!
Jag vill önska dej en riktigt fin påskhelg!
Kram Cilla

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina vårbilder du visar! Speciellt med bäck och vatten och blå himmel. Men nej, jag vägrar höra att fästingarna redan kommit. Redan och redan förresten, det är väl inte så tidigt, men i alla fall!
Ha det gott!
Agneta

Lisa sa...

Förstår att det måste vara perfekt för dig att få en timmes extra ljus på kvällen. För mig har det blivit sjukt jobbigt att gå upp på morgonen istället. Innan var det ju nästan ljust när jag gick upp men sen vi ställde om klockan blev det mörkt igen. Men solen visar sig ju mer och mer för var dag som går så det är snart ljust om mornarna igen. :)
Ha en härlig påskhelg nu! Kram

Camilla sa...

Hej!
Ville bara kika förbi och berätta att jag har en ny blogg, trädgårdsblogg.se strulade jättemycket så jag fick nog av den. Här hittar du mig numera :)
http://camillasbalkongblogg.blogspot.com/

Kram Camilla

anemonen sa...

Riktiga vårtecken ser jag här.