22 mars 2010

Vårteckensutmaningen 2010 vecka 4



I år är LERA i hästhagen sannerligen ett vårtecken!
Nu är äntligen hagarna nästan hela snöfria och då ser det ut så här innanför grinden.




Under veckan som gått har nästan all vår snö smält undan och många dagar har det varit runt 8 plus i skuggan. Sannerligen vårkänsla! Jag har haft vårjackan till stallet, skippat vantarna, suttit på mammas inglasade balkong och solat i linne (!!) och jag har skådat både flugor och en mygga.



Vi har vårpyntat inne med påskiljor och ute växer grässtråna trots att tjälen inte släppt helt.





Min häst är överlycklig att slippa snön och mumsar på fjolårets gamla grässtrån i längtan efter nya.



På åkrarna som såddes in i höstas kan bönderna redan glädjas åt lite grönt.
Trots att det ligger snö kvar i kanterna...



Ett härligt vårtecken är att jag idag haft bilrutan nerhissad, så varmt var det.



Nu är våren sannerligen här!
Det känns i hela kroppen :)

4 kommentarer:

becca sa...

Vad härligt att läsa dina vårtecken, här snöar det idag igen. Hur är det möjligt jag vill också ha vår NU!!!
Ja ja den kommer väll snart, men just nu är allt vitt.

Fina vårbilder, jag känner att dom värmer.
Ha en bra dag, kram Rebecca.

Mimmi sa...

Härligt!! Jag var tvungen att duscha bort leran från hästen efter en timmes ridning igår... Aldrig har jag väl vart så glad åt leran!

Snäckskalsdalen. sa...

Å, den fina pållen har sitt täcke på sig och försöker hitta lite gott gräs. Så fin den är. Och den lilla flugan har vaknat. Jaaa, det är nog lite vår ändå!
Agneta

Mies Balkong sa...

Vilka härliga vårteckeninlägg du har gjort!
Det har verkligen varit en lång och bister vinter när man blir helt lycklig bara över doften av jord och gyttja. Bara att det inte är stelfruset utan lever.
Men nu går det snabbt med våren! Härligt! =)
/Marie