14 mars 2010

Ärvda skatter

För 2 veckor sedan gick min kära lilla mormor bort.
Det har varit två tunga veckor, men jag har många fina minnen kvar.

Jag fick en del underbara gamla möbler från mormors hem, där ibland denna söta lilla kökssoffa. Den är troligen runt 100 år gammal och behöver renoveras, men jag är så glad att jag fick den.
Den satt jag ofta i som liten när vi hälsade på hos mormor och den påminner mig verkligen starkt om henne.





Soffan är utdragbar och har troligen fungerat som en barnsäng förr.



Mormor hade lagt ett tyg över den gamla slitna dynan, men även tyget är gammalt och slitet nu. Sitsen är helt nedsutten och hård att sitta på så det behövs någon sorts ny stoppning eller dyna.







Men den är så himla charmig och mysig, lilla 2-sitssoffan.
Den passar perfekt in i vårt lilla kök.



Jag måste säga att jag älskar gamla möbler. De har verkligen själ.
Fler guldklimpar från mormors kommer upp här längre fram :)

5 kommentarer:

Mimmi sa...

Oh så underbar soffa! Visst är det fint med saker som man har en relation till :)

becca sa...

Tråkigt att höra om din mormor, det är tur att vi har fina minnen om dom som går vidare.

Jätte fin soffa och den blir extra fin när den betyder något för dig, den passar ju jätte bra i ert kök bra storlek.

Ha en bra dag, kram Rebecca.

Vit som snö sa...

Så fantastiskt söt liten soffa, efter lite omsorg kommer den att ha måååånga år kvar. Och att den är ett fint minne från en älskad mormor gör den ju helt ovärderlig!
Ha en fin vecka! Kram Cilla

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken jättefin soffa! Tråkigt att mormor inte finns mer, men minnen är bra.
Agneta

Lisa sa...

Vilken underbart söt liten soffa! Jag letade länge på bl.a. Blocket efter en liten soffa till vårt kök, men det var väldigt svårt att hitta. Blev tillslut en liten vit soffa från Coop, som egentligen är en utomhusmöbel. Men den är söt och funkar inomhus med. Men jag håller med dig, gamla möbler har ofta betydligt mer charm än nya, så skulle jag springa på en fin gammal soffa nån gång så får jag väl slänga ut min "parkbänk" i trädgården. ;)