12 april 2010

Det är mycket nu.



Vårteckensutmaningen, förlåt mig.
Jag hinner varken med dig eller mig själv just nu.

Se bara på mina stackars plantor. De har vuxit ur skorna för länge sedan.
Fjärilskrassen är en halvmeter långa och bor ännu i bebisboet (såjord).
Suck.



Vad sjutton gör hon med sin tid då?
Njuter av våren.
Jodå det gör jag.
Jag SER våren, överallt, varje dag, all utveckling, all färg som börjar komma, jag njuter av alla vårtecken jag önskar jag hunnit fota.

Ja och så pluggar jag.
För hela femman.
Jag kom hem 22:30 igår kväll efter en intensiv vecka i Göteborg på skolan, med lektioner, föreläsningar, examination och tenta. Somnat mellan kl 20 och 21 varje kväll helt slut.

Nu är jag hemma i 2 veckor, sedan är det en ny tuff vecka i Göteborg. Sedan är jag hemma i 2 veckor igen, och sen tillbaka till Göteborg för den hårda majveckan då vi har 2 tentor, 2 praktiska examinationer (på allt vi lärt oss under läsåret) och 1 seminarium.

Det är mycket nu!


Jag älskar vårteckensutmaningen, men jag hinner inte riktigt med den i år :(
Jag får titta runt på alla era andras vackra foton istället och fota mina egna i minnet.

Ett härligt vårfoto jag tog i minnet igår var på Avenyn i Göteborg. Det var söndag, sol, varmt och strålande vår. Det var människor ute överallt! De fullkomligt kryllade som myror. Varje uteservering var full, varje parkbänk, varje liten yta överallt, jag såg människor i shorts och linne (!), alla fulla med glädje, energi och vårkänslor.
Det fotot hade jag velat lägga upp här.



Istället visar jag foto på mina tomat och gurkaplantor som jag verkligen ska försöka hinna plantera om idag. Först måste jag bara till stallet (saknat skruttan när jag var i Gbg!) och rida, tar 2-3 timmar, handla mat och laga lyxig middag till sambon tills han kommer hem från jobbet runt kl 18, sen ska vi se en film och ha myskväll för åh vad jag har saknat honom. Ja och så måste jag plugga en liten stund idag, ringa runt och få tag på mer grovfoder åt hästen, åka förbi hästaffären och lämna nån lapp och klockan är redan 13. Det är tufft med lediga dagar!

3 kommentarer:

Mejrams! sa...

Oj, det låter som du har fullt upp. Du får försöka hinna ta hand om dina små plantor och ladda dina egna batterier. Kram Merja

Vit som snö sa...

Puh, jaa ibland blir det allt på en gång. Jag har heller inte hunnit alla veckor men det viktiga nu är DU, jaa o dina bebisplantor;)
Lycka till med allt!
Kram Cilla

Lisa sa...

Ojoj, du har verkligen fullt upp nu! Visst önskar man att dygnet hade fler timmar ibland. Tänk om man inte behövde sova, då skulle man ju direkt ha ett par extra timmar att arbeta med.
Men men, man får väl helt enkelt försöka vara så effektiv som det går istället.
Ta hand om dig! Kram