18 april 2010

Balkonggolvet: efter



Färdigtorkat!

Nu har balkonggolvet torkat klart och vi har burit ut möbler, krukor och jordsäckar dit igen.

Här är lite "efter-bilder" på hur golvet ser ut nu när det torkat.
Jag är väldigt nöjd!
Färgen skiftar lite efter vädret, ser mörkare ut på de foton när solen inte lyste, men jag tycker verkligen det blev ett lyft. Jag gillar inte den gröna nyansen impregnerat virke brukar ha.





Katterna var givetvis tvungna att "trampa in" det nyoljade golvet!



Så här ser det ut nu.
Några ledsna penséer är planterade, men de lever nog upp med lite tid.
Har också två krukor med till synes vissna smultronplantor som jag hoppas, hoppas lever innerst inne.



Tanken är att minska ned lite på möblerna samt byta ut den blå bänken emot någon riktigt, riktigt skön typ stol eller dylikt som jag kan ligga och päääsa i när skuggan ligger över balkongen och sommarkvällen är varm.

För denna sommaren har jag planer på att lata mig extra mycket.

3 kommentarer:

Mims sa...

Finfint! En mycket bra plats för päsning :)

becca sa...

Hej vännen!
Så fint ditt balkonggolv blev, gillar färgen.
Ja en riktigt skön stol/fotölj är ju aldrig fel, det låter inte fel att sitta där och njuta i sommar, själv ska jag börja jobba snart, kul det också jag får njuta när jag är ledig.

Ha en bra vecka, kram Rebecca.

Lisa sa...

Håller med, impregneringsfärg är ingen fin färg och ert balkonggolv blev verkligen jättefint nu!