15 april 2010

Äntligen vårfix på balkongen!

Idag tog jag äntligen tag i vårstädningen på balkongen.



Det var mer än välbehövligt och så här "fint" var det därute när jag ändå var mitt uppe i städ/röj/fixandet...



Mycket skit var kvar sen i höstas/somras. När jag väl röjt, slängt massor, ställt in resten i vardagsrummet och sopat noga så tvättade jag av trallgolvet med varmt såpavatten.





Fint blev det! Jag upptäckte livstecken i en liten ros som jag missskött rejält i vinter, jag glömde bort den därute. Men den sege rackaren överlevde!



Robbi tyckte det blev lite tomt på krukor och visade sin styrka som Vacker Prydnad :)



Några timmar senare satte jag igång och oljade trätrallen mörkbrun, det var min dröm från början men förra året när vi la trallen var den så fuktig och nyimpregnerad att det var bäst att vänta ett år. Men nu så!!





Oj vad roligt det är att olja golv!





Nu är golvet ännu blött på korten och därav den blanka ytan, ska fota igen imån när det torkat och möblerna fått flytta ut igen.

Men åh vad nöjd jag är!!
Det är lite båtdäckskänsla tycker jag, färgmässigt iaf.
Visst blev det lite skillnad?

FÖRE


EFTER


Imorgon blir det också lite vårblommor på balkongen, äntligen!

7 kommentarer:

Camilla sa...

Riktigt snyggt blev det men lite mörkare olja! Mitt trallgolv hade nog också mått bra av en tvätt och inoljning men tycker det är för mycket jobb att flytta undan alla krukor och möbler så det får va så. Har ju både matta och en massaväxter så ser inte så mycket av trallen :) Ha en skön helg!

Unknown sa...

Så fint det blev!
Hittade hit via vårteckens deltagarlista - kul!
Ha en härlig helg // Allis

Mimmi sa...

Mycket tjusigt!! Jag har ju äntligen börjat förstå växtnörderiets underbara värld. Gick igår på Plantagen och skrotade och köpte 200 liter jord, och kom på att jag hade blivit du!! Så många växter att ha omkring sig, så många krukor att peta ner frön i... Underbart!

Mims sa...

Är det förresten inte dags att ta bort snön från sidhuvudet nu? :D

Mies Balkong sa...

Oj vad snyggt det blev! Vilken skillnad!
Vad roligt att den lilla rosen klarade vintern. Ser fram mot att följa den och dina andra balkongprojekt nu under vår och sommar. =D
/Marie

Mims sa...

Åååååh tack!!! Blev alldeles pirrig i magen av nya fina vårbilderna <3

Lisa sa...

Visst är det härligt med vårstädning, det blir ju så fint efteråt och man blir lite gladare på någe vis. :)
Ååååh så snyggt det blev när du oljat trallen! Ser fram emot att se hur det blev när det torkat och du "möblerat" igen.
Ha de! Kram