3 juni 2009

Med spade och katt på balkongen



Oj så smultronen blommar nu! De är så himla söta.

Jag har en vecka nu utan någon tenta att plugga till (märklig känsla) så jag får väl passa på att stöka med sånt jag annars får dåligt samvete utav att göra. Så igår blev det många timmar på balkongen, pyssla, fundera, sola, mysa med katterna.



För övrigt så KLARADE jag min praktiska examen på allt vi lärt oss under året som gått! Yeeey me! Jag älskar verkligen detta jag utbildar mig till, är så fascinerad utav hur spännande kroppen är, älskar tankesättet bakom osteopati, blir så inspirerad och får en stark mersmak utav att vilja lära mig Allt. Passion. Jag har aldrig riktigt känt på det här viset innan.

På balkongen börjar det ser bra ut nu, efter att jag var elak emot min beslutsångest igår. Jag slängde helt enkelt 3 plantor krasse, och bestämde mig för att blanda fritt i den stoora krukan med ringkrage, aster, blomstertobak och en blomman för dagen. Antingen blir det skitfult eller jättebra.



Katterna tycker om när jag är ute på balkongen, då kommer de och håller mig sällskap eller bara njuter utav sin balkong lite längre stunder. Med trygga matte nära.



Mina två stora tomatplantor har fått knoppar och står snart i blom!!!! Jag vågar inte riktigt tro på succé förrän jag har en röd tomat i näven, men åh så jag hoppas.





I en stor kruka planterade jag Blomman För Dagen, blandade de färger/sorter jag hade. De var nog glada åt att få komma ner i stor kruka, de stod i små plastkrukor.



Robbi gillar Blomman För Dagen!



Katternas grästuvor är fortfarande populära. De är som små gräsklippare och håller efter gräset så fint på höjden.



I den ampeln som jag satte slingerkrasse och buskkrasse hade det växt riktigt mycket under veckan jag var borta. Kul! Det blir nog jättefint när det vuxit till sig mer och när det blommar.



I en kruka på hörnhyllan bor det nu ett par Fjärilskrasse och Aster. Tanken är att Fjärilskrassen ska klättra upp i nätet och pryda det lika fint som förra året, och att Aster kanske vill blomma vackert i krukan.



Ja efter alla timmar med stök, städ, planterande och grubblande var både jag och min duktiga hjälpreda Robbi trötta. Nu är det bara ett fåtal plantor kvar som ska till sin slutkruka. Det hänger mycket på när jag har samvete att ha ihjäl de starkt blommande penséerna som är kvar i en ampel och en kruka...

Fast, jag har lite andra planer också ;)

4 kommentarer:

Lisa sa...

Så grönt och fint det är på din balkong nu! Bara blommorna som fattas, sen blir det en riktig fröjd för ögat! :)
Grattis till att du klarade den praktiska examen, yeey you! ;)
Det skulle inte få plats en liten bokhylla (typ ikeas gorm) ute på balkongen, mot betongväggen, så du kan sätta mer blomkrukor på höjden? Det kanske skulle se heltokigt ut, jag vet inte, men det var en tanke som slog mig när du skrev om platsbrist och problem att borra i betongväggen.

Ha en skön vecka!
Kram Lisa

Vit som snö sa...

Så lummigt och härligt det måste bli när allt detta växt till sej!
O dom verkar ena riktiga mysproppar dina katter!
Kram Cilla

becca sa...

Kul att du hittat rätt med utbildningen!
Härligt med en vecka med mindre pluggande, ha det så bra där ute på balkongen.
kram Rebecca.

Proforma sa...

Hej och tack för din kommentar hos mig alldeles nyss! Krukorna med kroken är köpta på Blomsterlandet, tror de fanns i flera färger och har för mig att de kostade 99 kr.
Nu ska jag titta runt hos dig.
Ha det gott!